مردم بحرین بار دیگر برای حمایت از مردم فلسطین با وجود سرکوب رژیم آل‌خلیفه به خیابان‌ها آمدند.

با وجود تدابیر شدید نیرو‌های امنیتی آل خلیفه در بحرین، مردم این کشور، علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مناطق مختلف بحرین شب گذشته شاهد برگزاری تظاهرات برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین بود. تظاهرکنندگان با سردادن شعار‌هایی پشتیبانی خودشان را از مقاومت فلسطینی اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که فریاد مرگ بر «اسرائیل» و مرگ بر آمریکا سر داده بودند، پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: ملت فلسطین از صهیونیست‌ها و مزدوران آن‌ها تبری می‌جوید. تظاهرکنندگان بحرینی همچنین از روی پرچم‌های رژیم صهیونیستی رد شدند.

تنش‌ها بین اشغالگران صهیونیست و مردم فلسطین در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است. در جریان این درگیری‌ها تنها در دو روز ۵ تن از فلسطینیان به شهادت رسیدند. در پی شهادت این ۵ نفر در حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی رود اردن، تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح، عزای عمومی اعلام کردند و تجار و بازاریان نیز در کرانه باختری دست به اعتصاب زدند.

تاریخچه مناسبات بحرین با رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته نیز نشان دهنده این است که حکام بحرین که از فقدان بستر اجتماعی و حمایت افکار عمومی داخلی رنج می‌برند، به دنبال دستاویزی خارجی برای بقای حاکمیت خود هستند. از این رو در حدود بیش از یک دهه است که رژیم آل خلیفه ارتباطات و تماس‌های مخفیانه خود را با تل آویو آغاز کرده و در حال ۲۰۲۰ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار