معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زنجان گفت:وجوهات جمع آوری شده توسط کمیته امداد بارعایت الزامات وموازین شرعی در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام جباری از آمادگی این نهاد برای جمع آوری و دریافت کفاره های مردم خبر داد و گفت: کفاره در شرع مقدس به عبادت خاصی اطلاق می‌شود که برای عقوبت، سقوط عقوبت یا تخفیف در آن تعیین و در حقیقت تجلی رحمت الهی برای بندگان خود است.

او با بیان اینکه افرادی به صورت غیر عمد و با داشتن عذر شرعی همچون کهولت سن و یا بیماری، روزه واجب خود در ماه رمضان ترک کرده اند، گفت: کفاره شکستن غیرعمدی روزه برای هر روز برابر با یک مد طعام و به میزان ۷۵۰ گرم برنج یا گندم می‌باشد که باید این میزان یا معادل قیمت آن به مبلغ ۸ هزار تومان به مصرف نیازمندان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: کفاره شکستن عمدی روزه برای هر روز برابر با ۶۰ مد طعام است که طبق نظر برخی از مراجع عظام تقلید علاوه بر گندم، آرد، نان و مشتقات آن مانند ماکارونی را نیز برای مصرف نیازمندان مجاز شمرده اند.

حجت الاسلام جباری بااشاره به اینکه وجوهات جمع آوری شده توسط کمیته امداد استان زنجان با رعایت الزامات و موازین شرعی در اختیار مددجویان عزیز تحت حمایت قرار می‌گیرد، افزود: مردم نیکوکار استان زنجان می‌توانند برای پرداخت کفارات خود به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در استان زنجان مراجعه و یا باشماره گیری کد دستوری #۰۲۴*۸۸۷۷*اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.