رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: ساختن خانه در اراضی ملی سمیرم غیر قانونی است و بارها در این زمینه تذکر داده شده است ولی ساخت و ساز در خفا انجام شده که برای هر کدام از تخلفات پرونده تشکیل می‌شود.

میثم جباری گفت: ساختن خانه در اراضی ملی غیرقانونی است و بار‌ها در این زمینه تذکر داده شده است، ولی بعضی از ساخت و ساز در خفا انجام شده که برای هر کدام از تخلفات پرونده تشکیل می‌شود.

دادستان استان اصفهان و همچنین رئیس قوه قضائیه دستور داده‌اند همانطور که ویلا‌های غیرقانونی در باغات تخریب می‌شود، ساختمان‌هایی نیز که در اراضی ملی و بدون مجوز ساخته شده، تخریب شوند.

او می‌گوید با حضور دادستان، نیروی انتظامی و نماینده حقوقی منابع طبیعی از محل بازدید می‌شود که در صورت وجود وسیله‌ای در منزل، نیروی انتظامی آن را ضبط در پرونده می‌کند و در غیر اینصورت تخریب آغاز می‌شود.

کسانی که دارای طرح مرتع‌داری هستند، با صدور مجوز می‌توانند ساختمان قرقبانی در ابعاد ۲۰ یا ۳۰ متر بسازند، ولی در برخی موارد جلوى آن ساختمان به مساحت ٥٠٠ تا ٢ هزار متر مربع درختکارى مى‌کنند که باعث تصرف اراضى ملى و ایجاد حق براى متخلفان مى‌شود و بیشتر ساختمان‌هایی که تخریب کردیم از این دست ساختمان‌های دارای درختکاری بود.

به گفته جباری همچنین خیلى از این ساختمان‌ها توسط افرادى ساخته شده که در استان‌هاى دیگر کارمند هستند و یا شغل دیگرى دارند و فاقد دام و جزو خوش‌نشین‌هایی مى‌باشند که مرتع را به دیگران اجاره مى‌دهند که این هم تخلف است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: امسال حکم تخریب ۴۰ خانه صادر شده که تاکنون ۲۰ خانه تخریب شده و ۲۰ خانه دیگر نیز تخریب خواهد شد.


منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.