معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۸۰ میلیون قطعه جوجه‎‌ریزی در مرغداری‌های این استان برای سال جاری پیش بینی می‌شود.

حمیدرضا عزتی گفت: بیش از ۸۰ میلیون قطعه جوجه‎‌ریزی در مرغداری‌های این استان برای سال جاری پیش بینی می‌شود و این میزان پیش بینی برای پرورش جوجه یک روزه گوشتی و تخم گذار است.

پیش بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از ۱۴۷ هزار تن مرغ و تخم مرغ در مرغداری‌های استان قزوین به تولید برسد که بازار مصرف استان را به طور کامل پوشش می‌دهد و مازاد نیز صرف تامین نیاز استان‌های همجوار و تهران خواهد شد.

 پارسال ۱۴۵ هزار تن تخم مرغ و مرغ در استان قزوین به تولید رسید که از این میزان ۶۵ هزار تن مربوط به گوشت مرغ و سایر به تخم مرغ اختصاص داشت.

استان قزوین با برخورداری از ۲ واحد اجداد تخم گذار از معدود استان‌های کشور به شمار می‌رود که زنجیره کامل تولید تخم مرغ برخوردار است.

 با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه تامین نهاده‌ها و خوراک و پشتیبانی‌های مربوط به حوزه تولیدات دامی، نگرانی خاصی بابت تولید مرغ و تخم مرغ در مرغداری‌های استان در سال جاری وجود ندارد.

وی با اشاره به امکان افزایش ظرفیت تولید مرغ در واحد‌های مرغداری قزوین براساس تقاضای بازار، گفت: بر همین اساس اواخر سال گذشته با هدف تامین نیاز بازار و رشد تقاضای مصرف؛ جوجه ریزی گوشتی ماهانه در مرغداری‌های استان از مرز ۲ میلیون قطعه عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.