معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت:مشکلات هشت واحد تولیدی استان همدان گره گشایی شد.

ظاهر پورمجاهد از رفع موانع هشت واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

او در سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: ۲ طرح تولیدی راکد با مصوبات ستاد تسهیل به چرخه تولید برگشت و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات ۶ طرح دیگر در راستای رونق فعالیت‌های تولیدی این واحد‌ها اتخاذ و ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با گره گشایی و احیای این طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در هر طرح پیش بینی شده است.

پورمجاهد گفت: در راستای تحقق شعار سال برگزاری مستمر و منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی و رفع مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی یکی از رویکرد‌های محوری مدیریت اجرایی استان است.

او گفت: بیش از ۷۰ واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۰ با مصوبات ستاد تسهیل احیا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: به دستور استاندار پایش جدی واحد‌های تولیدی مشکل دار و راکد شروع شد و با تمامی واحد‌های راکد برای احیا تماس گرفته شده که تعدادی به دلیل مسائلی از قبیل اختلاف بین شرکا مایل به احیای واحد تولیدی نیستند.

پور مجاهد گفت: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان تخفیف جرائم مالیاتی و ۷۰ میلیارد تومان در حوزه تامین اجتماعی ثبت شده است افزود: طبق بخشنامه‌های کشوری اگر تولید کننده بدهی خود را در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی تعیین تکلیف کند شامل بخشش جرائم می‌شود.

در این جلسه شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت گزارشی از وضعیت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ارائه دادند.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار