۷۷۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون به بهره برداران قزوینی پرداخت شد.

 حمیدرضا تبسمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت: مجموع اعتبار تخصیصی مرحله اول و دوم سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان ۷۶۸ میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ ۷۷۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرداخت شده که معادل ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی است.

 تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به منظور تزریق فناوری‌های روز به بخش کشاورزی، بهینه کردن شاخص‌های مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی در جهت افزایش بهره‌وری نهاده‌ها با حفظ منابع آب و خاک و محیط زیست، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تولید پرداخت می‌شود.

 از ابتدای امسال  تاکنون ۶۶۵ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون با مبلغ یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

از میزان اعتبار جذب شده، ۴۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید ۲۳۸ دستگاه تراکتور و ۲۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای خرید ۱۲۲ دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی و کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

بیشترین میزان جذب این تسهیلات مربوط به شهرستان بوئین زهرا به مبلغ ۱۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با جذب ۵۸ دستگاه تراکتور به مبلغ ۲۴۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و ۲۲ دستگاه سایر ادوات با مبلغ ۳۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار