رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۲۵ اشتغال به شکل مستقیم در پنج ماه نخست امسال در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در پنج ماه نخست امسال بیشترین میزان اشتغال محقق شده در زیر بخش‌های زراعت ۲۰۹ نفر، دامپروری دام سبک ۱۱۳ نفر، پرورش طیور ۵۱ نفر، مکانیزاسیون ۶۶ نفر و باغبانی ۵۸ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: سایر اشتغال محقق شده شامل شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دهنده گاو شیری و سایر خدمات است.

وی با بیان اینکه سال گذشته جهاد کشاورزی قزوین در اجرای اشتغال‌زایی از تعهدات ابلاغی خود پیشی گرفت، اظهار داشت: در سال گذشته، در مجموع ۳ هزار و ۸۵۲ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شد که شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه و تعهد اشتغال این دستگاه بودیم و امیدواریم در سال جاری نیز این مهم محقق شود.
 
خمسه تصریح کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری مشاغل خانگی، تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون، نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی استان دارد و علاوه بر این برنامه‌ها، متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم در راستای پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی و رفع موانع پیش‌روی آن با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار