فرمانده سپاه استان قزوین گفت:بخش اعظمی از طرح‌های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان چوقور بخش طارم سفلی اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سردار سرتیپ رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان در بازدید از پروژه‌های انجام‌شده گفت: بخش اعظمی از طرح‌های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در دهستان محروم چوقور بخش طارم سفلی اجرا شده و مابقی پروژه‌ها هم در ریل اجرا قرار دارند. ضمن اینکه بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد که قرارگاه به همه تعهداتش در این حوزه عمل کرده است.

وی افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیمه‌کاره در این دهستان جزو تعهدات دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شوند.

سردار آتانی گفت: بنابراین در مرحله ارزیابی و انتقال این طرح‌ها به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی هستیم تا قرارگاه پیشرفت آبادانی بتواند بخش باقی‌مانده تعهدات خود را در کمترین زمان ممکن تکمیل کند که البته دستگاه‌های مجری هم باید به این مهم عمل کنند.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اولویت‌بندی مشکلات و مسائل اهالی دهستان چوقور افزود: دستیابی به آب آشامیدنی مسئله اصلی ساکنان این دهستان است و امروز اهالی دهستان چوقور با بحران جدی آب شرب روبه‌رو شده‌اند که البته علت اصلی آن کاهش شدید بارندگی‌ها در سال آبی جاری است.

سردار رفیعی همچنین به تنش آبی در بخش کشاورزی دهستان یادشده اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی این منطقه باید تمهیدات جدی اندیشیده شود و ضرورت اصلی رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی بهداشتی است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بلندمدت محرومیت‌زدایی در بخش طارم سفلی ضروری است گفت: برای برطرف کردن مشکلات اساسی این منطقه مانند تنش آبی باید دولت، مردم و قرارگاه پیشرفت آبادانی یک مثلث اجرایی تشکیل دهند تا بتوانند توسعه پایدار را در روستا‌های بخش طارم سفلی به ویژه دهستان چوقور به وجود آورند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به انگیزه، پشتکار و همراهی مردم دهستان برای رفع مشکلات یادشده اضافه کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با دستورالعمل محرومیت زدایی پای کار است و در این حوزه با همکاری مردم و دولت می‌تواند بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی را اجرایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار