مدیر جهاد کشاورزی آبیک گفت: ۳۴۰ شغل امسال در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد شده که معادل ۷۷ درصد تعهدات اشتغال این دستگاه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی همت‌زاده مدیر جهاد کشاورزی آبیک گفت: سهمیه ابلاغی اشتغال سال جاری شهرستان آبیک در بخش کشاورزی ۴۴۰ نفر بوده است که از ابتدای امسال تاکنون برای ۳۴۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال ایجاد شده در زمینه دامپروری بوده است، افزود: ۲۰۰ نفر در بخش دام و طیور، ۵۰ نفر در زمینه گلخانه و قارچ، ۵۰ نفر در زمینه مکانیزاسیون و ۴۰ نفر هم در بخش صنایع تبدیلی مشغول به کار شده‌اند.

همت زاده به حمایت‌های صورت گرفته در زمینه اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب در شهرستان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و اشتغالزایی در این زمینه جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بر اهمیت حمایت از مشاغل خانگی به منظور تحقق کامل سهمیه اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به این موضوع که ۸۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به صاحبان مجوز‌های پشتیبان مشاغل خانگی تعلق می‌گیرد، در همین راستا سه واحد پشتیبان در بخش کشاورزی در این شهرستان جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند.

شهرستان آبیک یکی از قطب‌های دامپروری و صنعت طیور و باغداری مدرن در استان قزوین و منطقه به شمار می‌رود.

آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار