مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: صنایع بزرگ و کارخانه‌ها موظف هستند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از موسسه‌های خیریه حمایت کنند.

موسوی در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست گلشن آل طا‌ها در اهواز با تقدیر از مسئولان بهزیستی به دلیل پیگیری ویژه و تخصصی مسائل و امورات این کودکان گفت: این مرکز به نحوی شایسته و در حد استاندارد‌ها اداره می‌شود و خدمات آموزشی و فرهنگی مطلوبی به کودکان ارائه می‌دهد.

به گفته او، کارخانه‌ها و صنایع بزرگی در استان فعالیت می‌کنند که بر اساس قانون موظف هستند بخشی از درآمد خود را با عنوان تکلیف مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط پیرامون هزینه کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان می‌گوید: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی منجر به ارتقا و بالندگی محیط اجتماعی و رفع کاستی‌ها و محرومیت‌ها در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع در سال‌های گذشته به طور سیستمی و ریشه‌ای پیگیری نشده است، اما امسال با تدبیر استاندار ویژه خوزستان تصمیم گرفته شد که اعتبار‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و کارخانه‌ها ساماندهی و قطعا بخشی از آن جهت بهزیستی و امور خیریه و رفع آسیب‌های اجتماعی هدایت خواهد شد.

آقای موسوی ساماندهی موسسه‌های خیریه و جمع آوری اطلاعات مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در یک سامانه مشخص را از دیگر موضوع‌های در دست پیگیری عنوان کرد.

او  هدف از این اقدام را هدایت کمک‌های خیرین نوعدوست خوزستان به سمت نیازمندان واقعی دانست  و گفت: امیدواریم به زودی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.