استاندار فارس گفت: باید عدالت در توزیع مناسب آب بین صنایع، کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان‌ها رعایت شده و هیچ نقطه‌ای فراموش نشود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اولویت بندی برنامه ریزی آب استان، گفت: باید «عدالت» در توزیع مناسب صنایع، تولید، مصرف، کشاورزی، آشامیدنی و... در شهرستان‌های استان اجرا شود؛ بنابراین هیچ نقطه‌ای از فارس نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی آب استان، مهم‌ترین مسائل استان فارس آب دانست و گفت: برنامه ریزی در این حوزه باید دقیق، عملیاتی و قابل رصد باشد.

او، «محیط زیست» استان فارس را مورد توجه قرار داد و گفت: حیات استان فارس به محیط زیست است و حق نداریم زندگی نسل بعدی را به خطر بیاندازیم.

استاندار فارس گفت: از شرکت‌های دانش بنیان در نگارش برنامه مدون آب استان باید بهره گیری کرد و شرکت دانش بنیان منحصر به حضور جوانان نیست بنابراین به تاسی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب جمعی از صاحب نظران و پیشکسوتان استان می‌توانند یک شرکت دانش بنیان تشکیل داده و در تدوین برنامه آب استان مشارکت کنند.

ایمانیه گفت: استفاده از آب خلیج فارس و پساب‌ها را مورد استفاده قرار بگیرد و برنامه ویژه‌ای باید برای این دو موضوع تدوین شود.

او همچنین ضمن اشاره به کاهش مصرف آب، گفت: عدد مشخصی برای این کار باید مشخص گردد و برش کاهش مصرف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی تهیه شود.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: صنایعی همانند فولاد و پتروشیمی قابلیت استفاده از پساب را تا دو نوبت دارند.

ایمانیه نقش مهم این شورا را مورد توجه قرار داد و گفت: از شورای راهبردی آب استان توقع می‌رود پیشنهادات عملیاتی برای بودجه ۱۴۰۲ را تا یک زمان مشخصی جهت ارائه به کمیسیون کشاورزی، عمران و انرژی مجلس تهیه کند.

استاندار فارس گفت: هوشمند سازی سامانه اطلاعات آب برای پیگیری اقدامات سازمان‌ها و نهاد‌ها انجام شود و پروژه‌ها مورد رصد قرار گیرد تا پیشرفت کار‌ها مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.