مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:والدین نگرانی را کنار بگذارند و دوز نخست و پس از یک ماه دوز دوم واکسن کرونای بچه ها را تزریق کرده و آن‌ها را راهی مدرسه کنند.

رضا فدایی گفت: شاید هرگز بیماری کرونا ریشه کن نشودبه همین خاطر والدین نگرانی را کنار بگذارند و بچه‌ها را راهی مدرسه کنند.

در حدود یک سال است که واکسیناسیون شروع شده و در حال حاضر همه بچه‌های بیش از ۵ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند و بسیاری نیز تزریق کرده‌اند.

به گفته او واکسیناسیون باعث شده که بیماری کرونا تبدیل به یکی از بیمار‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا شودو شاید هرگز این بیماری ریشه کن نشود، ولی دیگر مثل یکی دوسال گذشته شدت ندارد.

هنگامی که دانش‌آموزان مبتلا شوند در بیشتر مواقع بعد از یک دوره کوتاه و با درمان‌های ساده بهبود پیدا می‌کنند.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان به والدین توصیه کردنگرانی را کنار بگذارند و دوز نخست واکسن بچه‌ها و پس از یک ماه دوز دوم را تزریق کرده و آن‌ها را راهی مدرسه کنند تا روال تعلیم و تربیت مانند گذشته از سر گرفته شود.

در استان اصفهان حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان دبیرستان واکسن کرونا را دریافت کردند، اما در رده‌های سنی پایین‌تر، حدود ۱۰ درصد آن‌ها واکسن تزریق کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.