رئیس شورای شهر صدرا از ساخت ۵ مدرسه و یک اردوگاه دانش آموزی در این شهر با همکاری شرکت عمران صدرا، شهرداری و سازمان نوسازی مدارس استان خبر داد.

خداکرم فیروزمند گفت: شورای شهر صدرا در ادامه پیگیری‌های مسائل و مشکلات شهر صدرا و پیرو دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان از مدیران شهر صدرا دعوت کرد تا در نخستین روز‌های سال جدید پیگیر یکی از مشکلات و خواسته‌های شهروندان صدرا یعنی کمبود مدارس این باشند.

به گفته او، در شهر صدرا بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که حدود ۸ هزار دانش آموز به دلیل نبود مدرسه در شهر صدرا به ناچار به مدارس شیراز رفته و در آنجا به تحصیل می‌پردازند که این موضوع باعث شده ضمن افزایش هزینه برای خانواده‌ها مشکلات فراوانی همچون رفت و آمد دانش آموزان ایجاد شود.

رئیس شورای شهر صدرا  گفت: تلاش شورای شهر این است که مشکل نبود مدرسه را با برنامه ریزی مدون و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز، مدیر کل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، سرپرست شرکت عمران صدرا و شهردار صدرا و سایر مسئولان استان در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کنیم.

فیروزمند گفت: در این جلسه مقرر شد که سازمان نوسازی مدارس استان نسبت به تکمیل دو مدرسه نیمه کاره در فاز یک و فاز دو شهر صدرا اقدام کند، همچنین دو مدرسه دیگر نیز با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس امسال و در فاز یک و فاز دو شهر عملیات ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

فیروزمند گفت: حدود ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در صدرا حضور دارند که به دلیل نبود مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در صدرا، خانواده‌های آن‌ها مجبور هستند تا فرزندان خود را به مدارس استثنایی شیراز برده و حتی برای برخی خانواده‌ها امکان تردد به شیراز وجود نداشته و دانش آموز از تحصیل بازمی ماند.

به گفته این مقام مسئول، به دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان مقرر شد تا یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در صدرا ساخته شود که نیمی از هزینه آن را نوسازی مدارس استان تامین خواهد کرد و زمین مدرسه را نیز شرکت عمران صدرا واگذار می‌کند، همچنین شهرداری صدرا نیز بخشی از هزینه ساخت را متقبل شد.

فیروزمند گفت: یکی از نیاز‌های دانش آموزان شهر صدرا، اردوگاه دانش آموزی است از این رو دکتر بهروز پرنیان رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز وعده ساخت یک اردوگاه بزرگ و مجهز در شهر صدرا را داد که پس از مشخص شدن زمین آن و واگذاری به آموزش و پرورش، عملیات ساخت اردوگاه توسط ناحیه ۲ بلافاصه آغاز خواهد شد، همچنین جهت استقرار نمایندگی اداره آموزش و پرورش در شهر صدرا نیز با کمک نمایندگان مجلس و مدیر کل آموزش و پرورش استان امسال انجام می‌شود.

پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز به سال‌های فعالیت خود در آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز و ساخت پروژه‌های مسکن مهر در دولت دهم در شهر صدرا اشاره و گفت: در اواخر سال ۹۱ و آغاز ساخت پروژه‌های مسکن مهر در صدرا زنگ خطر جهش رشد جمعیتی این شهر جدید و کمبود فضای آموزشی برای ساکنین این پروژه‌ها به صدا در آمد، اما متاسفانه علی‌رغم دغدغه‌هایی که داشتیم اقدامات صورت پذیرفته در رفع مشکلات آموزشی مکفی نبود.

او ضمن قدردانی از مسئولان حال حاضر صدرا که دغدغه آموزش و پرورش را در این شهر جدید دارند و انگیزه‌ها را مضاعف می‌کنند گفت: شهر صدرا آینده آموزشی بسیار روشنی دارد.

پرنیان گفت: در حوزه ورزشی در حال حاضر در حال ساخت یک سالن ورزشی ویژه بانوان در محوطه مدرسه رودکی این شهر و یک زمین چمن ورزشی ویژه آقایان هستیم و کلنگ یک سالن ورزشی دیگر نیز در روز‌های آینده به زمین زده خواهد شد.

او در راستای راه اندازی یک اردوگاه تربیتی در ظرفیت استانی شامل فضا‌های تفریحی، سالن‌های ورزشی و نمازخانه اعلام آمادگی کرد که اداره آموزش و پرورش ناحیه دو به دنبال گرفتن مجوز برای این مجموعه است.

موصلی مدیرکل نوسازی مدارس نیز در این نشست ضمن اشاره به سفر اخیر دکتر ایمانیه استاندار فارس به شهر صدرا گفت: در این سفر مقرر شد ۲ مدرسه نیمه ساخته در شهر صدرا تحویل اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته و نهایتاً تا مردادماه به بهره برداری برسد؛ همچنین ۲ زمین آموزشی دیگر نیز جهت ساخت در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفته که با حمایت خیرین مدرسه ساز عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

روشن سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این جلسه گفت: امسال دستورالعملی در راستای تامین زمین برای طرح جهش ملی داشته ایم که مطابق با این دستورالعمل زمین هایی که طی سالهای گذشته واگذار شده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده است در آینده نزدیک برای ساخت مسکن ملی پس گرفته خواهد شد که در این میان برخی از این زمین ها به فضاهای آموزشی تخصیص داده خواهند شد.

او همچنین ضمن استقبال از طرح ایجاد اردوگاه تربیتی در شهر صدرا تاکید کرد: شرکت عمران صدرا ضمن بررسی این طرح، زمین مناسبی در حریم این شهر مشخص نموده و این موضوع در جلسات آتی با تأیید اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ دنبال خواهد شد.

در این جلسه همچنین سایر اعضای شورای اسلامی شهر صدرا نیز حضور داشتند که در همین راستا راه حل‌هایی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.