آمازون با قرارداد فضایی جدیدش، اسپیس ایکس را کنار زد

شرکت آمازون در راستای اجرای پروژه کویپر قراردادی را با شرکت‌های فضایی از جمله Arianespace امضا کرد.

به گفته مسئولان شرکت آمازون، پروژه کویپر برای پرتاب ۸۳ ماموریت در پنج سال آینده برنامه ریزی شده است.

به گزارش gizmodo، این شرکت به تازگی ۸۳ پرتاب موشک‌های Arianespace، Blue Origin و United Launch Alliance را رزرو کرده تا اکثریت صورت فلکی ماهواره Project Kuiper خود را طی پنج سال آینده به مدار پایین زمین منتقل کند. آمازون در اجرای این پروژه با تقریباً همه بازیگران اصلی بخش فضای خصوصی به جز اسپیس ایکس همکاری می‌کند. شرکت اسپیس ایکس قبلاً بیش از دو هزار ماهواره را به عنوان بخشی از برنامه Starlink به فضا پرتاب کرده است. در پروژه کویپر ۳۲۳۶ ماهواره برای تشکیل یک صورت فلکی از اینترنت پهن باند به فضا پرتاب می‌شوند. این شرکت پارسال هم ۹ دستگاه اطلس ۵ را از ULA خریداری کرده بود.

همکاری آمازون و شرکت‌های فضایی برای عملی شدن پروژه کویپر

قرارداد آمازون با ULA شامل پرتاب ۳۸ وسیله نقلیه با استفاده از بالابر سنگین Vulcan Centaur است. همچنین این شرکت ماهواره‌هایی را روی ۱۸ موشک آریان ۶ در مدت سه سال از فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب می‌کند. پرتاب Ariane ۶ و Vulcan برای اولین بار در اواخر امسال انجام می‌شود. اسپیس ایکس هم در حال ساخت یک ابرصورت فلکی اینترنتی در مدار پایین زمین است.

همکاری آمازون و شرکت‌های فضایی برای عملی شدن پروژه کویپر

در ماه مارس، استارلینک دسته دیگری از ماهواره‌ها را روی موشک فالکون ۹ پرتاب کرد. مجموع ماهواره‌های این شرکت در مدار زمین به ۲۳۳۵ رسید. هدف هر دو طرح Starlink و Project Kuiper دسترس پذیر کردن اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده سراسر جهان است. اتحادیه بین‌المللی نجوم (IAU) اخیراً مرکز حفاظت از آسمان‌ها را در برابر تداخل صورت‌های فلکی ماهواره تاسیس کرد. هدف آن به حداقل رساندن تاثیر صورت‌های فلکی ماهواره‌ای بر نجوم نوری و رادیویی است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
انقدر ماهواره بفرستند که نور خورشید به زمین نرسه
آخرین اخبار