استفاده شرکت‌های آمازون و اپل از نیروی کار اجباری

گزارش شده است که تامین کنندگان آمازون، اپل و چند شرکت دیگر، با اردوگاه‌های کار اجباری در چین، ارتباط دارند.

بر اساس گزارش جدیدی از "پروژه شفافیت فناوری"، تعدادی از تامین کنندگان چینی آمازون با اردوگاه‌های کار اجباری اویغور از منطقه سین کیانگ چین مرتبط هستند.

پنج تامین‌ کننده شرکت آمازون مستقیماً توسط گروه‌های ناظر و روزنامه‌نگاران متهم شده‌اند که به کارگران بسیاری از "مراکز آموزش مجدد" چین که برای بازداشت مسلمانان اویغور، قزاق‌ها و سایر اقلیت‌ های قومی استفاده می‌شود، متکی هستند.

شرکت آمازون می‌گوید که تأمین کنندگان آن، باید از کار اجباری استفاده نکنند و اینکه تامین کنندگانی که کارگران را با استفاده از تهدید، زور، اجبار، آدم ربایی یا کلاهبرداری استثمار می‌کنند، تحمل نمی‌کند؛ اما فهرست تامین کنندگان آن داستان متفاوتی را بیان می‌کند.

طبق تحقیقاتی که در سال گذشته توسط The Information انجام شد، دو تامین کننده ذکر شده در این گزارش (Luxshare Precision Industry و AcBel Polytech) با شرکت اپل نیز همکاری می‌کنند.

پارکینگ آمازون

البته علیرغم شواهد موجود، هر دو شرکت آمازون و اپل همکاری با تامین کنندگان کار اجباری را رد کرده اند!

موسسه سیاست‌های استراتژیک استرالیا نیز، دریافت که بسیاری از برند‌های بزرگ جهانی (از جمله آدیداس، گپ، اچ اند ام، مایکروسافت، نایک، سونی، ویکتوریا سیکرت و زارا) از نیروی کار اجباری چین استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار