رئیس جمهور ترکیه در راستای تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عملیات‌های استشهادی فلسطینیان را محکوم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، عملیات‌های استشهادی گروه‌های فلسطینی در تل آویو در هفته‌های گذشته را شنیع خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، دو طرف در این تماس تلفنی بر برقراری آرامش در کل منطقه در آستانه ماه مبارک رمضان و عید پاک تاکید کردند.

سه شنبه شب در یک عملیات استشهادی، دو تیراندازی در شرق تل آویو رخ داد که در آن ۱۱ شهرک نشین صهیونیستی کشته و زخمی شدند. ضیا حمراشه ۲۷ ساله اهل روستای یعبد در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری یکی از مجریان عملیات بود که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. صهیونیست ها پس از این عملیات یورش به اراضی و شهرک های فلسطینی را تشدید کردند.

قابل ذکر است که این تماس در بحبوحه تلاش‌های آنکارا و تل آویو برای بهبود و عادی سازی روابط بین دو طرف صورت میگیرد.

اسفند سال گذشته رئیس رژیم صهیونیستی در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد. این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ بود. در سال ۲۰۱۸ ترکیه و رژیم صهیونیستی بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر تل آویو را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفرای خود را فراخوانده بودند و روابطشان کمرنگ شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
اقای اردوغان باید بداند که انچه که امروز بر سر مردم فلسطین می اید اشی است که امپراتوری عثمانی برای انان پخته است و در زمان سیطره انان بر جهان اسلام انقدر به مسلمانان ظلم کردن که انان ارزو کردن ایکاش یکی بیاد و ما را ازشر انان خلاص نماید چیزی که امروز در جهان اسلام شاهد ان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
حزب باد
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۱۷:۰۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اردوغان ملعون لعنت بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
نوچه صهیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
نوچه هارو می گیرن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اردوغان کذاب ترین آدم زمین است.
کارش به جایی رسیده که غیر از فعالیت های تروریستی در کشورهای مسلمان عراق ، سوریه و لیبی حالا ظلم اش را علیه فلسطینی ها روانه کرده. فلسطینی ها کم ظالم دارند. این یارو هم اضافه شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
داره یواش یواش اردغان دیوانه میشه . ترکیه را با خاک یکسان میکنه خخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار