رئیس جمهور آمریکا از اتمام بودجه دولت برای تهیه واکسن‌های رایگان، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و تجهیزات آزمایشی کرونا خبر داد.

جو بایدن از کنگره آمریکا خواست بودجه بیشتری را برای مبارزه با همه‌گیری کووید ۱۹ تصویب کند. به گفته رئیس جمهور آمریکا منابع مالی دولت برای تهیه واکسن‌های رایگان و تجهیزات تشخیص بیماری به سرعت در حال تمام شدن است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که کمبود بودجه بر مبارزه با این بیماری همه گیر تأثیر می‌گذارد. بایدن درباره کمبود بودجه اختصاص یافته گفت: «کنگره پول کافی برای ادامه خرید آنتی بادی‌های مونوکلونال ارائه نکرده است. ما مجبور شدیم سفارشات برنامه ریزی شده را لغو و عرضه به ایالت‌ها را قطع کنیم.»

بایدن از کنگره درخواست اختصاص بودجه ۲۲ میلیارد دلاری کرده است. این در حالی است که کنگره فقط با ۱۵ میلیارد دلار بودجه اضافی موافقت کرده و جمهوری خواهان اظهار داشتند که دولت دلیل محکمی مبنی بر نیاز به این بودجه ارائه نکرده است.

جو بایدن علاوه بر درخواست بودجه بیشتر، از راه اندازی یک وب سایت جدید به نام covid.gov خبر داد. هدف از راه اندازی این وب سایت دریافت رایگان واکسن، دریافت ماسک‌های با کیفیت، آزمایش‌های تشخیص کرونا و ارائه آخرین اطلاعات در خصوص شیوع کووید ۱۹ عنوان شده است. پس از این توضیحات، بایدن چهارمین دوز واکسن کرونا خود را دریافت کرد.

اوایل این هفته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد که افراد ۵۰ ساله و بالاتر در حال حاضر واجد شرایط برای دریافت چهارمین واکسن کووید ۱۹ هستند. تعداد بستری‌ها و موارد در حال کاهش است، اما برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که نوع BA.۲ ویروس کرونا ممکن است منجر به افزایش تعداد مبتلایان در پاییز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیچاره امریکا....اینجا به لطف‌مسئولین همه چی گل و بلبله
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
بابا جان بیا از ما یاد بگیر برای اینکه فشار از رو دولت برداشته بشه کلا آمارهای دروغین و تقلبی میدن و الان هم جدیدا کلا ول کردن.
مردم هم اگه مردن خوب مردن دیگه چه ربطی به مسئولین داره.
آخرین اخبار