کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا اواخر هفته ناپایداری‌هایی به شکل بارش‌ رگباری خواهیم داشت.

آقای محسن هاشم نژاد گفت: روز سه شنبه ناپایداری‌ها را در نوار شمالی به ویژه البرز، ساحل خزر و تا حدودی شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود. روز چهارشنبه ناپایداری‌ها کمتر می‌شوند و دمای هوا افزایش می‌یابد. روز پنجشنبه در شمال و شمال غرب کشور برخی ناپایداری‌ها به صورت بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق خواهد بود و در نوار زاگرس ناپایداری‌های محلی در بعدازظهر به وقوع خواهد پیوست.

به گفته او در روز پنجشنبه در ارتفاعات باد شدید خواهد وزید که از شمال غرب شروع می‌شود و به مرکز می‌رسد و انتهای روز جمعه از شرق کشور خارج خواهد شد، بر این اساس ناپایداری‌ها در روز جمعه کمتر می‌شود.

او گفت: افزایش تابش آفتاب و به دنبال آن افزایش دریافت انرژی در سطح زمین همراه با رطوبت هوا شرایط ناپایداری جوی را فراهم می‌کند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی امروز تا اوایل وقت فردا (چهارشنبه) در نوار شرقی و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار