رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان از اجرای طرح امنیت اجتماعی و برخورد با خودرو‌های دارای آلودگی صوتی در سطح شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: در پی نارضایتی تعداد زیادی از شهروندان، نسبت به آلودگی صوتی برخی از خودرو‌ها در معابر شهر کرمان، پلیس راهنمایی و رانندگی با طرح ریزی عملیات ترافیکی و هماهنگی با مرجع قضایی، طرح امنیت اجتماعی و برخورد با خودرو‌های دارای آلودگی صوتی را اجرا کرد.

او می گوید: در اجرای این طرح، خودرو‌هایی که با ایجاد آلودگی صوتی از طریق پخش موسیقی با صدای خیلی زیاد و غیره، موجب سلب آرامش و آسایش شهروندان شده بودند، توقیف و روانه پارکینگ شدند و تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهند بود.

این مقام پلیس گفت: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از مطالبات مردم است و این طرح، بازخورد بسیار خوبی داشته و شهروندان مراتب قدردانی خود را از پلیس ابراز داشته اند. همچنین در بُعد اصلاح رفتار رانندگان پرخطر نیز شاهد تاثیرات قابل قبولی بوده ایم.

به گفته او طبق ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، نصب بوق‌های شیپوری و به طور کلی هر نوع وسیله اخباری صوتی با صدای ناهنجار و غیرعادی و همچنین زدن بوق‌های ممتد یا غیرضروری یا مکرر در محل‌هایی که این عمل به وسیله علامتی منع شده باشد، ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.