پیشروی نیروهای روسیه در عمق خاک اوکراین باعث نگرانی کشورهای غربی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شده است.

بیست و نهمین روز از جنگ اوکراین با پیشروی بیشتر نیروهای روسی در عمق خاک این کشور همراه بود. طی این مدت نیروهای روسی از چهار محور اقدام به نفوذ در خاک اوکراین کردند.

در این میان، کی یف، پایتخت اوکراین از دو محور شمال شرقی و شمال غربی شاهد حملات گسترده ای بوده به طوری که فاصله نیروهای روسی تا مرکز پایتخت به کمتر از 25 کیلومتر رسیده است. 

درخواست بایدن برای اخراج روسیه از گروه ۲۰

شبکه آر تی روسیه اعلام کرد جو بایدن خواهان اخراج روسیه از گروه ۲۰ و ارسال دعوت به اوکراین برای حضور در نشست آتی گروه بیست بجای روسیه شد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به پرسشی در خصوص موضعش درباره اخراج روسیه از گروه بیست گفت: پاسخ من مثبت است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به تامین تجهیزات دفاعی به ارزش دو میلیارد دلار برای اوکراین متعهد هستیم. تصمیم گرفتیم از ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی استقبال کنیم.

بایدن همچنین اعلام کرد: در هماهنگی با گروه هفت و اتحادیه اروپا برای امنیت غذائی و انرژی تلاش خواهیم کرد.

او گفت: گفتگوی صریحی با رئیس جمهور چین داشتم و به او توضیح دادم که باید پیامد‌های کمک به روسیه را درک کند.

وی مدعی شد: اگر پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند به او پاسخ خواهیم داد. معتقدیم چین می‌داند که آینده اقتصادی آن بیشتر از آنکه به روسیه مرتبط باشد به اروپا مرتبط خواهد بود.

بایدن در ادامه ادعاهای خود گفت: رئیس جمهور چین را تهدید نکردم، اما به شرکت‌های آمریکایی و غربی که روسیه را ترک کرده اند اشاره کردم.

۲ سال پیش
تصویب قطعنامه مورد حمایت کشورهای غربی در خصوص اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه مورد حمایت کشور‌های غربی در خصوص اوضاع بشری در اوکراین را تصویب کرد.

در رأی گیری که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، ۱۴۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳۸ رأی ممتنع داده شد.

ایران در این رأی گیری، رأی ممتنع داد.

۲ سال پیش
اذعان صدر اعظم آلمان به تأثیر جنگ بر قیمت مواد غذایی و انرژی در اروپا

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان گفت: همه ما آثار جنگ را بر قیمت مواد غذایی و انرژی حس می کنیم.

او همچنین گفت: جنگ روسیه بر تأمین جهانی غذا تأثیر گذاشته است. جنگ روسیه اثراتی بر قیمت های مواد خام داشته است.

صد اعظم آلمان در ادامه اعلام کرد: ما از رئیس جمهور روسیه می خواهیم با آتش بس و ایجاد راهروهای بشردوستانه در اوکراین موافقت کند.

۲ سال پیش
اظهارات نخست وزیر انگلیس علیه رئیس جمهور روسیه

بوریس جانسون، نخس وزیر انگلیس بار دیگر مدعی شد: پوتین باید شکست بخورد.

او همچنین با بیان اینکه مردم اوکراین تنها نیستند، گفت: درخواست ولودیمیر  زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای اعطای خودروهای زرهی به منظور شکستن محاصره شهر ماریوپول بررسی می کنیم؛ اما این کار از لحاظ لجیستیک کار دشواری است.

 وی گفت: بی نیازی از گاز و نفت روسیه کار آسانی نیست، اما ما باید منابع جایگزین را گسترش دهیم.

۲ سال پیش
تحریم های جدید آمریکا علیه صدها شخص و نهاد روسیه

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان روسیه، اعضای دوما و شرکت‌های دفاعی این کشور وضع کرد.

طیق گزارش الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این تحریم‌ها پایگاه صنایع دفاعی روسیه و رئیس اجرایی «اسبربانک» را نیز شامل می‌شود. طبق اعلام خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها هرگونه معامله با طلا که مرتبط با روسیه باشد را نیز شامل می‌شود.

۲ سال پیش
بایدن: چهار گروه جنگی جدید در شرق اروپا تاسیس خواهد شد

جو بایدن در سخنانی پس از نشست سران ناتو گفت: چهار گروه جنگی جدید در شرق اروپا تاسیس خواهد شد که مؤید حمایت فوی ما از سرزمین های تحت حمایت ناتوست.

او گفت: ناتو گام های خود برای افزایش نیروها و تقویت توانمندی های دفاعی این پیمان را گسترش خواهد داد. از اکنون تا نشست ناتو در ماه ژوئن آینده برنامه هایی را برای تفویت نیروها و امکانات دفاعی آن طراحی خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: پیمان ناتو به حمایت فزاینده خود از اوکراین و کمک های امنیتی به آن ادامه خواهد داد. یک مفهوم استراتژیک جدید را برای ضمانت آمادگی ناتو در مقابله با هرگونه چالش امنیتی جدید اتخاد خواهیم کرد.

بایدن مدعی شد: به حمایت از زلنسکی و دولت آن از طریق ارسال کمک های امنیتی گسترده برای مقابله با تجاوز روسیه و دفاع از خود ادامه می دهیم. از اقدامات متعددی که بسیاری از متحدان در حمایت دفاعی از اوکراین انجام داده اند استقبال می کنم.

وی همچنین گفت: در کنار یکدیگر به تعیین تجهیزات جدید از جمله سامانه های دفاع هوایی برای اوکراین پایبند هستیم.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: سران ناتو در مورد افزایش حمایت ها از اوکراین توافق کردند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری پس از نشست سران ناتو در بروکسل اعلام کرد که در این جلسه در مورد افزایش حمایت ها از اوکراین در قبال روسیه توافق شده است.

طبق گزارش الجزیره، ینس استولتنبرگ گفت: رهبران ناتو با افزایش هزینه های دفاعی مربوط به اوکراین موافقت کردند. توافق کردیم که حمایت بیشتری را به اوکراین ارایه کنیم تا بتواند از خود دفاع کند.

۲ سال پیش
لاوروف: نمی‌توانیم مطمئن باشیم که اوکراین به تعهدات انسانی خود عمل خواهد کرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که این کشور نمی تواند اطمینان داشته باشد که اوکراین به تعهدات انسانی خود در قبال غیرنظامیان عمل خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری نووستی، لاوروف پس از گفتگو با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: اساسا جایی برای اعتماد به این که مسئولان کی‌یف وجدانی برای عمل به تعهدات خود طبق قوانین بین المللی مربوط به امور انسانی داشته باشند، وجود ندارد.

۲ سال پیش
بلغارستان سفیر خود در مسکو را فراخواند

نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد که به دنبال اظهارات سفیر روسیه، بلغارستان سفیر خود در مسکو را برای مشورت فراخواهد خواند.

۲ سال پیش
نگرانی اوپک از تحریم نفت روسیه

مسئولان سازمان اوپک به اتحادیه اروپا ابلاغ کرده انده که نسبت به تحریم نفت روسیه نگران هستند.

۲ سال پیش
سخنان رئیس جمهور بلاروس در خصوص اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین

الکساندر لوکاشینکو، رئیس جمهور بلاروس پیشنهاد لهستان برای ارسال نیروهای حافظ صلح غربی به اوکراین را نشانه آغاز جنگ جهانی سوم توصیف کرد.

۲ سال پیش
ادعای وزارت خارجه اوکراین: کوچاندن اجباری شهروندان ماریوپول، سطح دیگری از تروریسم است

وزارت خارجه اوکراین مدعی شد: کوچاندن اجباری شهروندان ماریوپول به روسیه سطح دیگری از تروریسم است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد: بیش از شش هزار اوکراینی داخل پادگان های روسیه حضور دارند و ممکن از آنها به عنوان گروگان جنگی استفاده شود.

۲ سال پیش
مقامات ارشد آمریکایی: صدهزار سرباز آمریکایی آماده استقرار در اروپا هستند

شبکه الجزیره به نقل از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد: رهبران ناتو لزوم ایجاد برنامه هایی برای مقابله احتمالی با حمله شیمیایی در اوکراین را درک می کنند.

این شبکه همچنین به نقل از این منابع گزارش داد: صدهزار سرباز آمریکایی در صورت لزوم، آماده استقرار در اروپا هستند. رهبران ناتو هنوز موضوع اتش بس در اوکراین را به دلیل فقدان نشانه هایی از جانب مسکو برای تحقق این امر بررسی نکرده اند.

۲ سال پیش
حمايت بایدن از تقویت نیروها در جبهه شرقی

رویترز به نقل از یک منبع بلند پایه در دولت آمریکا اعلام کرد: بایدن به ناتو ابلاغ کرده است که از تقویت نیروهای این سازمان در جبهه شرقی حمایت می کند.

بر اساس اعلام این منبع، اعضای ناتو مدعی هستند که چین باید به اندازه مسئولیت خود عمل کند‌

این منبع همچنین گفت: واشنگتن با متحدان خود کمک به اوکراین برای دستیابی به موشک های ضد کشتی را بررسی کرده است.

۲ سال پیش
زلنسکی خطاب به سران ناتو: شما باید تسلیحات به ما تحویل دهید

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی نشست ناتو گفت: ما نه تنها از اوکراین بلکه از اروپا دفاع می کنیم و زمان آن فرا رسیده است که با پیوستن ما به اتحادیه اروپا موافقت شود. شما باید تسلیحات از جمله موشک انداز و پدافند هوایی به ما تحویل دهید. ما منتظر تصمیمات و تضمین های واقعی هستیم که می تواند صلح واقعی را تضمین کند.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی گفت: تحریم‌های جدید علیه ۶۵ نهاد و شخص روس به دلیل جنگ با اوکراین اعمال می‌شود.

۲ سال پیش
آلمان سلاح‌های ضد تانک بیشتری به اوکراین می‌فرستد

یک منبع در پارلمان آلمان روز چهارشنبه گفت: نیرو‌های اوکراینی تاکنون هزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ پرتابگر موشک زمین به هوا از نوع «استینگر» را از ارتش آلمان دریافت کرده اند. آلمان همچنین ۵۰۰ موشک از نوع «استرلا» (Strela) از ۲۷۰۰ موشک وعده داده شده را برای این کشور فراهم کرده است و سلاح‌های ضد تانک بیشتری به اوکراین می‌فرستد.

۲ سال پیش
کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، یک مقام عالی رتبه دفاعی آمریکا خبر داد، اولین محموله از کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین به زودی آماده و به اوکراین ارسال می‌شود.

این مقام نظامی توضیح نداد که محموله اول از کمک تسلیحاتی هشتصد میلیون دلاری شامل چه نوع تسلیحاتی می‌شود، اما گفت، اولویت با انواع تسلیحات دفاعی است که نیرو‌های اوکراینی برای مقابله با روسیه به کار می‌گیرند.

۲ سال پیش
کنترل کامل روسیه بر شهر ایزیوم

الجزیره/ وزارت دفاع روسیه کنترل کامل ایزیوم در منطقه خارکف را اعلام کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: شب گذشته ۶۰ هدف نظامی اوکراینی از جمله نقاط فرماندهی و انبار‌های مهمات مورد اصابت قرار گرفتند. ۹ سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ در جنوب کی‌یف با استفاده از سلاح‌های دوربرد با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفت. ۲۵۷ پهپاد اوکراینی و ۲۰۲ سامانه موشکی از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین منهدم شده است.

۲ سال پیش
بررسی قطع کامل وابستگی اروپا به گاز روسیه

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد این شورا در نشست خود قطع کامل وابستگی به گاز روسیه را بررسی می‌کند. او در نشست پارلمان اروپا بر ضرورت قطع کامل وابستگی به منابع انرژی روسیه تاکید کرد.

در همین حال «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد فردا راه‌های اولویت بندی واردات گاز طبیعی از آمریکا به اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده را با جو بایدن که وارد بروکسل شده است بررسی خواهد کرد.

فون در لاین در توئیتی تاکید کرد رویکرد اروپا در خرید گاز طبیعی و ذخیره آن باید مسئله اصلی برای کاهش قیمت‌ها باشد.

۲ سال پیش
تمدید ممنوعیت پرواز‌ها به جنوب و مرکز روسیه تا آوریل آینده

خبرگزاری تاس گزارش داد آژانس هواپیمایی روسیه اعلام کرد ممنوعیت پرواز‌ها به جنوب و مرکز روسیه تا اول آوریل آینده تمدید شد.

۲ سال پیش
واشنگتن نمی‌خواهد شاهد تعطیلی سفارت خود در مسکو باشد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری چهارشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن قصد دارد اقدامی متقابل همانند مسکو برای اخراج دیپلمات‌ها در پیش گیرد، پاسخ داد آمریکا نمی‌خواهد شاهد تعطیلی سفارت خود در مسکو باشد.

۲ سال پیش
استعفای یکی از مشاوران پوتین

«آناتولی چوبایس» یکی از مشاوران رئیس‌ جمهور روسیه که وظیفه نظارت بر اجرای اصلاحات اقتصادی در روسیه پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی را به عهده داشت به دلیل آنچه «مخالفت با حمله روسیه به اوکراین» خوانده شده از سمتش کناره‌گیری کرده است. چوبایس در زمان «بوریس یلتسین» رئیس جمهور شوروی سابق نیز در دفتر ریاست جمهوری بود.

۲ سال پیش
بروکسل میزبان سه نشست برای تصمیم گیری در مورد تحریم‌های روسیه

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد، امروز بروکسل میزبان سه نشست است و همه نگاه‌ها به این شهر دوخته شده است. امروز قرار است نشست ناتو، گروه ۷ و سران اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شود و در همه آن‌ها جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حضور خواهد داشت. گفتگوی میان آمریکا و اروپایی‌ها بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو شامل تحریم شخصیت‌های سیاسی، الیگارش‌ها و به طور گسترده‌تر حوزه انرژی خواهد بود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت ما انتظار تدابیر قابل توجهی از جانب ناتو، اتحادیه اروپا و گروه ۷ داریم. ما می‌دانیم که روس‌ها اعمال فشار نسبت به منافع این نهاد و سازمان‌ها را آغاز کرده اند. اوکراین هرگز امنیت روسیه را تهدید نکرده است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: در نشست ناتو شرکت نخواهیم کرد

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت، هیئت این کشور در نشست ناتو شرکت نخواهد کرد و کی یف پیش بینی نمی‌کند که در نشست ناتو هیچ تصمیم قدرتمندانه‌ای اتخاذ شود.

۲ سال پیش
واشنگتن واکنش به حمله احتمالی شیمیایی یا هسته‌ای در اوکراین را بررسی می‌کند

واشنگتن از تشکیل گروهی از مقامات امنیت ملی برای چگونگی واکنش به آنچه حملات احتمالی هسته‌ای در اوکراین خوانده، خبر داد.

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت بایدن گروهی از مقامات امنیت ملی را برای بررسی چگونگی واکنش آمریکا در صورت حمله شیمیایی، بیولوژیک یا هسته‌ای از سوی روسیه در اوکراین گردهم آورده است.

۲ سال پیش
تماس بی‌پاسخ وزرای دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتایان روسی

واشنگتن پست به نقل از پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش روسیه تاکنون از برقراری ارتباط با همتایان آمریکایی خود خودداری کرده‌اند.

بنابر این گزارش، لوید آستین و مارک میلی، رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین تلاش کرده اند با همتایان روسی خود تماس بگیرند اما موفق نشده‌اند.

۲ سال پیش
انگلیس نظامیان اوکراینی را در دونباس آموزش داده است

بر اساس سندی که اسپوتنیک به دست آورده است، هنگ تانک سلطنتی انگلیس، قدیمی‌ترین واحد تانک در جهان، در آموزش سربازان اوکراینی که در دونباس می‌جنگیدند، شرکت کرده است.

خبرنگار اسپوتنیک اسنادی در شهر آزاد شده ولنوواخا در منطقه دونتسک پیدا کرد که در میان آن‌ها گواهینامه‌ای وجود داشت که تأیید می‌کرد بوریس کازاریان، نظامی اوکراینی دوره‌های آموزشی را با مشارکت مربیان انگلیسی گذرانده است. این گواهی توسط هنگ تانک سلطنتی صادر شده است.

۲ سال پیش
بایدن امروز تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام می‌کند

 واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: جو بایدن امروز (پنجشنبه) تحریم‌های جدیدی را بر ضد روسیه که برخی از آن‌ها علیه قانونگذاران روس است اعلام خواهد کرد.

۲ سال پیش
پوتین: گاز خود را به روبل می فروشیم

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد از این پس معاملات گاز برای کشورهای اروپایی از طریق روبل، واحد پولی روسیه انجام خواهد شد.

این سخنان پوتین موجب شد به دلیل تشدید نگرانی از بحران انرژی در اروپا قیمت گاز در این منطقه افزایش یابد. پوتین در پیامی اعلام کرد: ما این قدرت را داریم که قراردادهایی که به یورو با کشورهای مختلف بسته ایم را تغییر دهیم. اروپا از این پس پول رایج روسیه (روبل) را در مراودات دو جانبه تجاری به رسمیت بشناسد.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی از مردم جهان برای تظاهرات علیه جنگ

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از مردم جهان خواست برای پایان جنگ در این کشور در سراسر جهان تظاهرات کنند.

او که در یک فیلم ضبط شده سخن می گفت، تاکید کرد: از خانه ها، دفاتر کار، مداس و دانشگاه هایتان بیرون بیایید، به خاطر صلح بیرون بیایید، برای حمایت از آزادی، برای حمایت از حق زندگی بیرون بیایید و تظاهرات کنید.

سالیوان روز گذشته اعلام کرد قرار است امروز (پنجشنبه) تحریمهای بیشتری علیه شخصیتهای سیاسی و الیگارشهای روسی در سراسر جهان اعمال شود.

۲ سال پیش
اظهارات مقامات آمریکایی درباره جنایت جنگی روسیه مغایر با عقل سلیم است

آناتولی آنتونوف، وزیر خارجه روسیه در واشنگتن اعلام کرد ادعاهای مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین با عقل سلیم مغایرت دارد.

این مقام روس با انتقاد از اظهارات تند مقامات غربی درباره عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، خواستار پایان ارسال تسلیحات به دولت کی یف شد. 

۲ سال پیش
افزایش دوباره بهای نفت خام در بازارهای جهانی

امروز در معاملات جهاتی بازار انرژی، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۹ درصد افزایش به قیمت هر بشکه ۱۲۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۱۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. هر دو شاخص نفتی در روز‌های اخیر به دلیل جنگ اوکراین و تحولات جهانی بیش از ۱۴ دلار در هر بشکه افزایش قیمت را به ثبت رسانده اند.

تحلیلگران معتقدند با ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین و کاهش ذخایر نفتی در آمریکا بازار انرژی به شدت تحت فشار است و راهی جز افزایش قیمت در روز‌های آتی وجود ندارد.

۲ سال پیش
بلینکن: روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس اطلاعات و شواهد موجود دولت آمریکا معتقد است نیرو‌های روسی در اوکراین مرتکب بدترین جنایات جنگی شده اند.

بلینکن در ادامه تاکید کرد: ما گزارش‌های معتبر زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های روسی به عمد غیرنظامیان و مراکز عمومی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: نیرو‌های روسی به عمد آپارتمانها، خانه‌های مسکونی، مراکز خرید، مدارس، بیمارستانها، زیساخت‌های حیاتی، وسایل نقلیه عمومی و غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها را مورد هدف موشک قرار می‌دهد و از این راه تا به حال هزاران غیرنظامی را کشته اند.

بلینکن در ادامه مدعی شد: روسیه از همین روش در چچن و در حلب سوریه هم استفاده کرد تا اراده مردمی آن مناطق را شکست دهد.

به گفته دولت اوکراین بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در ماریوپل در شرایط وخیم و تحت محاصره کامل نیرو‌های روسی به سر می‌برند و هیچ گونه دسترسی به مواد خوراکی، دارو و اقلام ضروری ندارند.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شد که آمریکا یک روز پیش از آن گفته بود شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد در یک هفته گذشته نیرو‌های روسی عمداً زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد هدف قرار داده اند.

۲ سال پیش
لاوروف: تحریم‌های بانک‌های روسیه دزدی غرب است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته با انتقاد شدید از اقدامات غرب در تحریم مسکو گفت: هیچ کسی نمی‌توانست و نمی‌تواند پیش بینی کند غرب چه تحریم‌هایی را برای مسکو در نظر گرفته است، ولی از ابتدا مشخص بود که غرب بانک مرکزی روسیه را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را پیش بینی کرده بودند هرگز تصور نمی‌کردند واشنگتن با همراهی سایر کشورهای غربی بانک‌های روسیه را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را تحریم کند. این اقدام قطعاً دزدی آشکار غرب از مسکو است.

لاوروف در ادامه تاکید کرد: روسیه در این مدت خوب یاد گرفته است دیگر نباید متکی به غرب باشد و قرار نیست با آن‌ها همکاری داشته باشد. در آینده اگر غربی‌ها درخواست از سرگیری همکاری‌ها را داشته باشند مسکو می‌تواند روی پیشنهاد آن‌ها فکر کند.

چند روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین اتحادیه اروپا و آمریکا با همراهی کانادا و انگلیس اقدام به مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور نمودند. گفته می‌شود چین بزرگترین ذخایر مالی در خارج از خاک روسیه را در اختیار دارد و بعد از آن فرانسه، آلمان و انگلیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این اقدام عملاً بانک مرکزی روسیه را از دسترسی به حدود نیمی از ذخایر ارزی و طلای این کشور از خارج از مرز‌های آن منع کرده است.

۲ سال پیش
روسیه برخی دیپلماتهای آمریکا در مسکو را اخراج کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سفارت ما روز چهارشنبه فهرستی از نام و مشخصات برخی از دیپلماتهای خود را دریافت کرد که باید خاک مسکو را ترک می کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: رسانه های روسی این اقدام را پاسخی به تصمیم واشنگتن در اخراج برخی کارکنان روسیه در سازمان ملل انجام داده است.
واشنگتن ماه گذشته 12 دیپلمات روس را در سازمان ملل به دلیل آنچه خود نگرانی های امنیتی و جاسوسی نامید از مقر این سازمان اخراج کرد.

۲ سال پیش
نخستین بسته از کمک 800 میلیون دلاری آمریکا راهی اوکراین شد

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: نخستین بسته از کمک 800 میلیون دلاری تسلیحات نظامی که هفته پیش جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مجوز آن را دریافت کرده بود راهی اوکراین شده است.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفتگوی خود با رسانه های خبری مشخص نکرد که این بسته شامل چه نوع تسلیحات نظامی است ولی گفت اولویت با سلاح هایی است که در حال حاضر مورد نیاز نیروهای اوکراینی است و آنها در حال استفاده از آن هستند.

وی ادامه داد: ما آمادگی آن را داریم که این کمک را در چند مرحله و به سرعت به دست نیروهای اوکراینی برسانیم.

۲ سال پیش
انگلیس 6 هزار موشک به اوکراین ارسال می کند

مقامات انگلیس اعلام کردند 6 هزار فروند موشک و بیش از 40 میلیون دلار کمک مالی به منظور پرداخت حقوق سربازان اوکراینی در اختیار این کور قرار خواهند داد.

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: این کمک امروز پنجشنبه در نشست سران ناتو و گروه هفت مطرح خواهد شد و تنها بخشی از حمایتهای انگلیس برای تقویت قابلیت دفاعی اوکراین به حساب می آید.

جانسون در بیانیه ای در این باره گفت: انگلیس با تمامی متحدان خود برای حمایتهای همه جانبه از اوکراین در زمینه های نظامی و افتصادی همکاری خواهد کرد.

۲ سال پیش
اوکراین از نرم افزار نشخیص چهره برای شناسایی و ردیابی کشته های روسی استفاده می کند

میخائیلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین در گفتگو با رویترز گفت: اوکراین برای شناسایی و ردیابی سربازان کشته شده روسی از یک نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این نرم افزار تشخیص چهره پیشرفته که ذفتر اصلی آن در نیویورک مستقر است می تواند تصاویر کشته شدگان جنگ را در فضای اینترنت پیدا کرده و آن را با سایر عکس های مشابه که در هر جایی از فضای مجازی منتشر شده است مقایسه کند و تمامی اطلاعات مربوط به آنها را استخراج نماید.

 معاون نخست وزیر اوکراین در این باره افزود: اوکراین از این نرم افزار برای یافتن تمامی حسابهای اینترنتی تمامی کشته شدگان روسی و جمع آوری اطلاعات آنها استفاده می کند.

۲ سال پیش
اخراج دیپلمات‌های اوکراینی از بلاروس

بلاروس شماری از دیپلمات‌های اوکراینی را از این کشور اخراج می کند. آناتولی گلاز، سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس روز چهارشنبه (۳ فروردین) اعلام کرد این کشور کنسولگری اوکراین در شهر «برست» را تعطیل خواهد کرد.

گلاز گفت: «بلاروس چندین اقدام غیردوستانه از طرف اوکراین مشاهده کرده که با هدف تخریب روابط دو دولت، تجار و مردم دو کشور صورت گرفته است. از این رو مطابق با بند ۱۱ کنوانسیون ژنو تصمیم گرفتیم که شمار دیپلمات‌های اوکراینی در بلاروس را کاهش دهیم. این دیپلمات ها، ۷۲ ساعت برای ترک خاک بلاروس زمان دارند.» دستگاه امنیتی بلاروس (KGB) روز گذشته هشت دیپلمات اوکراینی را به جاسوسی متهم کرده بود.

گفتنی است بلاروس به روسیه اجازه داده است از خاک خود برای عملیات نظامی علیه اوکراین استفاده کند. همین موضوع باعث شد کشورهای غربی تحریم های شدیدی را علیه این کشور اعمال کنند. 

۲ سال پیش
رادیکال های اوکراینی برای استفاده از مواد شیمیایی آماده می شوند

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از وجود ادله‌ای مبنی بر تلاش تندرو‌ها در اوکراین برای انجام برخی اقدامات شیمیایی جدید خبر داد.

وی با اعلام این خبر و هشدار به نظام کی یف و حامیان آن گفت: مسئول مستقیم هر گونه رویداد‌های احتمالی در تاسیسات اوکراینی خواهند بود که مواد شیمیایی در آن ذخیره شده است.

پولیانسکی گفت: با توجه به بی توجهی نظام کی یف به توافق تسلیحات بیولوژیک و اقدام این نظام به تولید برنامه بیولوژیک نظامی با حمایت آمریکا، و تمایل کی یف به داشتن تسلیحات هسته ای، معلوم شد این نظام با تشویق غرب برای ترساندن مردم خود و انجام حملات با هدف متهم ساختن روسیه، دست به هر کاری می‌زند. این مسئله شبیه رویداد‌های شیمیایی در سوریه است که برخی گروه‌های تروریستی با کمک سازمان‌های اطلاعاتی غرب آن را برنامه ریزی کردند تا مقامات سوری را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کنند. ادله‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد برخی تندرو‌ها در اوکراین در حال آماده کردن زمینه برای اقدامات شیمیایی جدید هستند و نظام ملی گرای کی یف و حامیان آن مسئول مستقیم هر گونه رویداد‌ احتمالی در تاسیسات اوکراینی که در آن مواد سمی ذخیر شده است، خواهند بود و به سبب آن مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: ملی گرایان تندرو شماری کانتینر حاوی مواد سمی را به مدرسه‌ای در روستایی در جنوب اوکراین منتقل کردند تا هنگام نزدیک شدن نیرو‌های روسی کانتینر‌ها را منفجر کنند. او تاکید کرد: روسیه برای حمله به هیچ یک از تاسیسات حاوی مواد سمی یا تاسیسات تولید این مواد در اوکراین برنامه ریزی نکرده است و نخواهد کرد. از دیگر سو، سفارت روسیه در آمریکا با متهم کردن واشنگتن به وقت کشی در نابود کردن تسلیحات شیمیایی باقی مانده خود، از واشنگتن خواست تا انبار تسلیحات شیمیایی خود را از میان ببرد. سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد: روسیه پنج سال پیش، مخازن شیمیایی خود را از میان برد.

۲ سال پیش
چین: با همه طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین در تماسیم

«وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود اعلام که پکن با همه طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین در تماس است. وی گفت: چین با همه طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین در تماس است. موضع چین در قبال اوکراین روشن و ثابت است.

این مقام چینی افزود: چین از برقراری ساختار امنیتی پایدار، موثر و متوازن در اروپا و اصل تقسیم ناپذیری امنیت برای همه طرف‌ها حمایت می‌کند. ما به نقش سازنده خود در کاهش تنش‌ها در اوکراین ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش
رد شدن قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه پیش‌نویس پیشنهادی روسیه درباره بحران اوکراین را رد کردند. این قطعنامه با 13 رای ممتنع کشورهای غربی و 2 رای موافق چین و روسیه همراه شد. کشورهای غربی به دلیل عدم اشاره روسیه به نقش خود در ایجاد بحران اوکراین از رای مثبت به این قطعنامه بشر دوستانه اجتناب کردند.

قطعنامه پیشنهادی روسیه به دنبال تسهیل کمک های بشردوستانه در اوکراین بود. 

۲ سال پیش
هشدار روسیه به ناتو درباره استقرار نیرو در اوکراین

وزارت خارجه روسیه به ناتو درباره اتخاذ تدابیری که می‌تواند شرایط را پرتنش‌تر کند، هشدار داد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: هرگونه اقدام ناتو برای استقرار نیرو‌های حافظ صلح در اوکراین به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو منجر خواهد شد.

پس از این هشدار لاوروف، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد این سازمان هیچ برنامه ای برای استقرار نیروی نظامی در خاک اوکراین ندارد. 

پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند به هیچ عنوان درپی رویارویی نظامی با روسیه نیستند. با این حال، ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین از سوی کشورهای غربی همچنان ادامه دارد و آنها به دنبال ایجاد جنگ فرسایشی علیه روسیه هستند. 

۲ سال پیش
سفیر روسیه: کشورهای غربی عامل تشدید جنگ در اوکراین هستند

سفیر روسیه در آمریکا گفت: پمپاژ تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به این کشور، غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. همین امر به تشدید جنگ در این کشور منجر شده است. پمپاژ تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به این کشور، غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است.

او همچنین گفت: هدف واشنگتن از متهم کردن روسیه به جنایت جنگی در اوکراین تلاشی برای اهریمن ساختن از کشور ما در چشم مردم و روسیه هراسی است.

۲ سال پیش
ارسال موشک های ضد تانک سوئدی به اوکراین

وزیر دفاع سوئد اعلام کرد 5 هزار موشک ضد تانک به اوکراین ارسال کردیم. این اقدام در راستای کمک به این کشور برای مهار پیشروی های نیروهای روسی انجام شده است. 

کشورهای غربی به ویژه متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به طور گسترده در حال ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین هستند. استراتژی حال حاضر غرب علیه مسکو ایجاد جنگ فرسایشی برای افزایش هزینه ها علیه روسیه است.

۲ سال پیش
درخواست کمک ناتو از چین برای حل بحران اوکراین

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد نشست روز پنجشنبه ناتو در وضعیت امنیتی فوق العاده‌ای برگزار می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استولتنبرگ گفت: نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم است که ما با تهدید‌های امنیتی علیه چند نسل روبرو هستیم. به همین سبب اطمینان دارم متحدان ما در مورد موضوعات مهم به توافق خواهند رسید. از جمله این مسائل، حمایت از اوکراین و تقویت توانایی‌های دفاعی ناتو و حمایت از همه شرکایمان همچون گرجستان، بوسنی و اسلوونی‏ است که تحت فشار‌های روسیه قرار دارند.

استولتنبرگ در پاسخ به سوالی در مورد حمایت چین از روسیه گفت: چین روسیه را محکوم نکرد و حتی شاهدیم که برخی مقامات چینی در حال انتشار دروغ‌هایی در مورد اوکراین و ناتو هستند و از روسیه حمایت سیاسی می‌کنند. چین برای نخستین بار برخی از اصول امنیتی ما را زیر سوال برده است. یکی از آنها حق هر کشوری برای انتخاب مسیر خود است. اما پوتین و شی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند مخالف گسترش ناتو هستند. من فردا از چین خواهم خواست حمله روسیه به اوکراین را محکوم و تلاش کند مسیر صلح آمیزی برای این جنگ در اسرع وقت پیدا کنیم.

دبیر کل ناتو اعلام کرد: حجم و میزان خشونت و رنج انسانی در اوکراین به حدی است که ما از جنگ جهانی دوم تاکنون شاهد آن نبودیم.

۲ سال پیش

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
همشه نقشه و سیاست هست که چین رو بدون درگیری از متحد روسیه، به دشمن روسیه تبدیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
نمیدونم چرا مسئولای ایران از سقوط اوکراین خوشحال میشن.اقتصاد روسیه ۲۰ درصد کوچیکتر شده.به ایران هم اجازه جایگزینی نفت و گاز رو نخواهد داد.قیمت گندم وارداتی هم دوبرابر میشه.خوشحالی داره؟تنها خوشحالیش مال اینه ۴ ماه بعد پوتین بخاطر فقر و بیکاری و ورشکستگی اقتصادش باید اسنپ کار کنه ماهم میتونیم با سقوط روبل روسیه هر ماه ۲۰ روز مسکو گردی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
کشتار انسانهای بیگناه ظاهرا شما رو خوشحال میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
روسیه اگر روزی کیف را هم بگیرد که نمی تواند،باز هم شکست خواهد خورد.نوکران پوتین در ایران هم بدانند اوکراین مانند همه مردمی که جلوی ابرقدرت ها ایستادند و پیروز شدند.روسیه تجاوزکار را شکست خواهند داد.افکار و راه رسم استالینی سالهاست محکوم به مردن شده.پوتین می خواهد مرده را زنده کند!!!!روسیاهی برای حامیان روسیه دور از دسترس نیست.پس تا وقت هست محکوم کنید این تجاوز آشکار را و کنار مردم اوکراین ،و همه آزادی و دموکراسی خواهان دنیا قرار گیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
درود بر روسیه و لاوروف و پوتین. زنده باد عدالت.مرگ بر آمریکا و اروپا و بدعهدان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
یک سئوال
چرا درباره جنگهای یمن و سوریه و عراق اینقدر کشورهای غربی سر و دست نمیشکنند حالا ملت ما هم یک دفعه حرف از غرب و روسیه میزنند یکی نیسته بگه به همان دلیلی که غربیها در مورد جنگهای منطقه ما حرف نمیزنند ایران هم حرف نمیزند حالا شما بگید طرفداری از روسیه
در بهترین حالت برای شکستن نظام تک قطبی آمریکا باید دست به هر کاری برای ارتقاع کشور و ملت زد البته با رعایت از اصل حقوق انسانی پس باید گفت در این میان صحبتهای بعضی دوستان هم جوریست که غربگرایانه است!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
لیبی کشور نبود که امریکا حمله کرد یمنی ها انسان نیستند افغان ها انسان نیستند بیایید با وجدان خودتان که ندارید روراست باشید مرگ بر هر جه دروغگوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
بعد از روسیه نوبت چین هست ملت چین نباید فریب ناتو را بخورند آمریکا دارد نقشه فروپاشی چین را به کمک انگلیس و.....طراحی و پیاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین بطور کامل سقوط کرده، زلنسکی رقاصه هم کشته شده . حالا یک سری شاخ شکسته و خس و خاشاک غربگدا و فراری به خارج اومدن گفتند که روسیه شکست میخوره!!!!!!!!!!
آفرین بر ارتش قدرتمند روسیه.
بکوب که خوب میکوبی.
بعد از اوکراین نوبت فرانسه، انگلیس و....خواهد بود.
نفت هم بشکه ای ۳۰۰ دلار را به زودی پشت سر خواهد گداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وضع روسیه به حدی خرابه که مشاور ارشد پوتین هم استعفا داد فورا خاک روسیه رو ترک کرد،دلواپسان پوتین واقعا لازمه نگرانش باشن و مدافع کرملین بفرستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی بدبخت یه بازیچه غرب بیچاره خاکشو فروخت به دیکتاتورهای غرب جنایتکار حالا دودستی بزنه توسرخودش که چرا ازلیبی وصدام وحسنی مبارک ووودرس نگرفت .غرب عامل ویرانی وکشتار ونابودی بسیاری ازکشورهاست که بینایان عالم شاهدان هستند ودهه هاست ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شکستی مفتضحانه در انتظار روسیه و عوامل روسیه در همه کشور ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که از سیاست و دنیا هیچی سرت نمیشه. اوکراین سقوط کرده. اون وقت میگی شکست مفتضحانه در انتظار روسیه!!!!!!!!!!!!
کمی مطالعه کن. کمی اخبار را پیگیری کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چند بار بهت گفتم خودت را به یک روان درمان خوب نشون بده تا دیگه چرندیات سرهم نکنی؟؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
منظور از استعمار روسیه در ایران ستیز با نژاد اریایی در ایران هست که سالهاست به مدیریت و دستور روسیه داره انجام میشه .که نژاد ایرانی و اریایی را ریشه کن و تغییر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
راست می گی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
در این سالها که شما می فرمایید چند درصد شما تغییر کرده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وای !! خدا خیرشان بدهد ! تغییر نژاد ایرانی با ازدواج با دختران روس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
روسیه حمله کرده به اکراین .غرب چیه؟ به غرب چه کار دارید ؟ همش غرب اینجور غرب اونجور !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عامل اصلی همه جنایات غرب اسیا غرب است که جنایتهای بیشاماری انجام داده و نمیدونم چرابعضیا خودشونو جوری نشون میدن انگارغرب یک معصوم بی گناهه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خب وقتی که شم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و .... نداری ، همین جوری حرف میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین شرقه‌؟ناتو هم حتما مال شرقه که چین میخواسته عضو بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۱:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
دلت واسه بایدن میسوزه ؟آخیش حیونکی بایدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چه کار دارید به غرب معصوم ؟ غرب تنها مشکلی که داشته اینه که بیست ساله قدم قدم ناتو را برای محاصره و نابودی به مرز های روسیه برساند و برای این مقصود فقط اکراین ماند بود و بعد هم سه مرکز تمدن و قدرت آسیا ( روسیه و ایران و چین ) را محاصره و از هم جدا کند . حال ماهم باید به این دشمن جان و مال و فرهنگ و تمدن و دیانت عزیز تر از جان خود کمک کنیم زیرا که منابع فراوان این سه تمدن و جهان فقط لایق خوش گذرانی آنها است و مرگ و فقر و فلاکت و جنگ و تحریم و . . . لایق ما
چی زدی ؟ خودت را هلاک کردی با این جمله حکیمانه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی که از مردم جهان خواسته بیان بیرون و تظاهرات کنن علیه جنگ و .... ! خب کسی نیست بهش بگه چند بار مردم کشورت به خاطر ایران و یمن و عراق و سوریه و غزه و...... بیرون اومدن برای تظاهرات ضد جنگ ؟؟!!!! تا خوشتون بود و در رفاه بودید مردم دیگر جهان براتون مهم نبود حالا همه جهان بیان برای شما اشک بریزن ؟! کشور ما به جز 8 سال جنگ ، الان 30-40 ساله تحریمه وولی شما دررفاه بودید و خوش و خرم ! حالا میخوای مردم دنیا کمک کنن (خصوصا کشورما و یمن و عراق و افغانستان و...) که بعد جنگ کشورت را بازسازی کنی و سیل کمکهای بشر دوستانم طرفت سرازیر بشه؟
اصلا اینهمه جنگ و بدبختی بعضی کشورها تا قبل جنگ کشور خودش براش مهم بود؟؟!
چه روئی داره !
البته جنگ خوب نیست و در هرکجا و هر کشوری و... باشه فقط مردم بیگناه کشته میشن و ابرقدرتها هم فروش سلاح و درآمدهای چندین هززار میلیاردی و غارت نفت و گاز و.... کورهای درحال جنگ یا جنگ زده به واسطه همین جنگها !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی کشته شده . اینا همه ش الکیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
جنگ یه راهبرد غلط واسه یه هدف و دستاورد غلطه،مکانش هم فرقی نمی کنه ولی اوکراین با اون کشورایی که گفتی فرق داره و اگه نتونی تفاوت یمن و سوریه و عراق که بیشتر درگیر جنگ داخلی بودن و هستن و حمله نظامی به اونها با حمایت از گروه های خاص در سالهای اخیر به دلیل اوضاع نابسامان داخلی و دخالت های خارجی و فساد های سیستمی و نارضایتی های اجتماعی بوده رو با کشوری مثل اوکراین که یه کشور یک پارچه،منسجم،متحد و دموکراتیکه و روسها از ۲۰۱۴ با الحاق کریمه تا امروز که با حمله رسمی تمامیت ارضی این کشور رو مورد تجاوز قرار دادن و مردمش رو می کشن(دقیقا مثل جنگ ایران و عراق که باز هم با حمایت و تسلیحات روسها رخ داد) رو بفهمی،باید تو نگاهت و افکارت تجدید نظر کنی و یه خورده واقع بین تر باشی و کمتر تعصب کور داشته باشی.رویکرد روسیه در جنگ اوکراین جعل همون رویکردیه که تو سوریه،آمریکا و روسیه و ... با هم اجرا می کنن،یعنی ویرانی کشور ها به بهانه حمایت از گروهای خاص(روسیه و ... از اسد،آمریکا از مخالفین اسد) اما چرا جعل؟چون اوکراین ناپایداری سیاسی نداشت و روسیه رخداد های دونباس رو خلق کرد تا با جعل اون رویکرد بتونه بهانه حمله به خاک اوکراین رو ایجاد کنه.
چرا هند،عربستان،چین، امارات،سوریه،پاکستان و به نوعی اسرائیل با روسها مخالفت نکردن تو این بحران؟چون همه اینها وضعیتی درست مشابه روسیه دارن و احتمال اقدام نظامی برای رسیدن به اهدافشون رو میدن،مثلا هند و پاکستان درباره کشمیر،چین درباره تایوان،اسد درباره مخالفاش داره با کمک روسها و ... همین عمل سرکوب و نبرد نظامی رو انجام میده،امارات و عربستان که درگیر یمن هستن،اسرائیل هم کارنامه اش مشخصه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ای نوکران پوتین میگن ارباب حاش به هم ریخته از ترس شکست سهمگین در اکراین به دادش برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که هیچی سرت نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سفارت روسیه لانه جاسویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چند بار بهت گفتن مزخرف نگو. مزخرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مثل خانه و مغز شما ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی بیچاره این آخرین پیامه فرار فایده نداره خودت را نکن اواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب صهیونیستی و هر ظالمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ربطش به آمریکا چیه؟!پول می گیری چرت و پرت کامنت نکن حداقل مرتبط کامنت کن.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شکست سیاسی و نظامی تنها دستاورد متجاوزان روسیه بوده وبرای اوکراین هم ویرانی و آوارگی.
ولی پسمانده های حزب توده در ایران که حامی روسیه هستند بدانند که جز روسیاهی چیز دیگری به دست نخواهند آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اونها ژنشون روسی شده احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۱:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
توایران اگرکسی غرب گرا وبدبخت نباشه قطعا حق گرا وسعادتمنده وهی الکی کسی را شرق گرا یا توده ای خطاب نکن واین کار خداست که کشور قدرتمندی مثل روسیه را به جان غربیا انداخته وعین موش ازش میترسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عمو توده کدامه ؟ خود کمونیست به تاریخ پیوسته ، کجای کاری ، هنوز خوابی !! دنیا را آب ببره شما را خواب می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
تفاله غرب ، شکست سیاسی و نظامی غرب را در افغانستان و سوریه و عراق نمی بینی ؟ عدم ورود به عرسه جنگ اکراین از سوی آمریکا و تمام غرب را نمی بینی ؟ روسیه با کمال جرات حمله کرده ، ولی غرب با همه ادعایشان و ناتوی چندین ملیتی ، توان دخالت ندارند و فقط با شعار و تحریم و تسلیحات همراهی می کنند ! روسه کافی است که لوله گازش را ببندد تا غرب به غلط کردن بیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وای این روش ها چقدر طولش میدن ، ۳۰ روزه پشت دروازه کیف وایسادن ، یه روز معطل خروج غیر نظامی ها میشن ، نه ۳۰ روز یه تک سنگین بزنن تمومش کنن دیگه . داره از موضوع غیر نظامی ها سوءاستفاده میشه
هرچی بیشتر طول بکشه به اسم غیر نظامی تسلیحات بیشتری میبرن اوکراین ، تلفات بیشتر میشه ، جنگ فرسایشی میشه تحریم هم بیشتر اثر میذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شما چته؟ به کشور مردم چه کاری که زود بگیره ! نمیتونه بگیره .میتونست از کسی اجازه نمیگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
نمیتونن خب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
این نشان میده که ارتش روسیه انصاف و وجدان دارند و می‌خواهند کسی از غیر نظامیان بیخودی کشته نشوند. اگه آمریکا و اروپایی ها و اسرائیلی ها بودند همه را به توپ می بستند. حتی عیر نظامیان را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
می تونست منتظر فرمایشات جنابعالی نمی موند،خودش آتش به اختیاره،اقدام می کرد ولی چه کنه که نمی تونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شما به جای غصه خوردن واسه روسها،غصه ایرانی ها رو بخور که زیر بار تحریم له شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
بعد پیروزی روسیه قیافه شما دیدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی قهرمان اگه راست میگی تو کی اف تا اخر بمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مونده،نمی بینی،دهنتو باز کن از اطرافیانت اگه چشم دارن بپرس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مجبوره که بماند چون اگر فرار کند نه تنها رو سیاه عالم و آدم می شود بلکه باید مانند رضا شاه آواره هر خرابه ای بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی غرب گرا همش داری ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی و کابینه اش قهرمانانه در مقابل روسیه متجاوز و جنایتکار ایستاده اند. بطوری که سید مقاومت لقب گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شما خوبی، شرق گرا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین به لحظات سقوط کاملش نزدیک و نزدیکتر میشه.
انشاءالله بعد از اوکراین نوبت فرانسه و انگلیس و.... خواهد بود. بزن اون دست قشنگه را . هوووووررررراااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
فعلاکه پدرتون پوتین ازکیف رانده شده و۳۰۰۰سربازش تومحاصری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وات؟ مگه مغولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شما پسمانده های حزب توده فکر میکنید , افگار استالینی میتواند بر کل دنیا حکمفرما شود سخت در اشتباهید.
افول شرق سی سال هست که تمام شده و چراغ سوسیالیست و کمونیست خاموش شده .بیدار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا " همین جور خواهد بود ولی این به مذاق غربگداها و رقاصه های، اون ور آبی خوش نمیاد و از پذیرش حق و حقیقت عاجز هستند.
آفرین بر پوتین شیر مرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
هوررررررراااااااا دست دست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
نوکر روسیه وطن فروش
آخرین اخبار