نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی فارس گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و رییس حوزه ریاست دانشگاه، گفت: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از ۶۰۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۲ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

سید روح الله حسینی مروست گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

او گفت: همچنین ۸۴ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و ۲ مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده است.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از ۲۸ بازدید توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام شده که ۱۶ مورد مربوط به کارخانجان و صنایع غذایی و ۱۲ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های استان بوده است.

او آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز گذشته، هشت هزار و ۱۸۳ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۱۶ مورد عمل جراحی، به ۴۸۲ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین به ۳۰۳ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۸۵ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

این مقام مسئول در دانشگاه گفت: ۷۵۰ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

به گفته حسینی، از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۶۱ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۵۷ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۷۱ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۶۰ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای بوده و یک مورد ماموریت نیز توسط بالگرد اورژانس هوایی استان انجام شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه اظهار کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ مشاوره مرتبط با کروناویروس نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را نیز ۴ مورد عنوان کرد.

او در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۸۱ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد ۴۹ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۳۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار