معدوم سازی بیش از یک میلیون کیلوگرم فراورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: امسال یک میلیون و ۲۷۱ هزار کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی فاسد با همکاری نیروی انتظامی معدوم و برای ۴۲۴ واحد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

حمیدرضا ناظمی در نشست خبری به روند نزولی کرونا در استان و سفر مسافران نوروزی به شهر شیراز اشاره و گفت: در این ایام با توجه به میزان تولید، توزیع و عرضه و با توجه به حساست‌ها و طرح تشدید ملی نظارت این اداره کل از ۱۴ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ با ۴۲ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان بر مراکز تهیه و توزیع عملیات نظارت و پایش را انجام می‌دهند.

به گفته او، شهروندان در صورت هر گونه تخلف می‌توانند موارد را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

ناظمی به کشتارگاه‌های متنوع در استان اشاره و گفت: از ابتدای شروع طرح شدید ملی نظارت بازرسان این اداره کل از کشتارگاه‌های دام و طیور تعداد ۱۷۰۴ بازدید داشتند که در این راستا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم لاشه غیرقابل مصرف معدم و از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس با تاکید بر سلامت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، گفت: متاسفانه عده‌ای افراد سودجو با ایجاد آشفته بازی با قیمت‌های پایین اقدام به فروش گوشت و فرآورده‌های دامی به شهروندان میکنند که با هماهنگی‌های لازم با مراجع زیربط متخلفان شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع  شد.

او همچنین از پاکسازی و پلمب مغازه‌ها با هماهنگی مقامات قضایی، مجموعه جهاد کشاورزی، استانداری و فرمانداری در بلوار خلیج فارس، شهرک کیان آباد  شیراز خبر داد و گفت: در مرحله بعد شهرک جدید صدرا و قلات را در دستور کار خود قرار داریم.

ناظمی گفت: با توجه به پایش هفته‌ای امسال خوشبختانه هیبچ موردی از آنفلونزای فوق حاد در استان تا کنون  در استان نداشته ایم.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون برای ۷ میلیون راس دام سبک حدود ۹۵ درصد واکسیناسیون ppr بیماری طاعون نشخوارکنندگان انجام شده است.

ناظمی همچنین گفت: در خصوص بیماری تب برفکی حدود ۴ و نیم میلیون راس دام بصورت رایگان واکسیناسیون شده و این روند تا فروردین ماه ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۵ هزار مورد بازدیداز اماکن و واحد‌های صنفی انجام شده است که در این بازدید‌ها امسال یک میلیون و ۲۷۱ هزار کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی فاسد با همکاری نیروی انتظامی معدوم و برای ۴۲۴ واحد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.