معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه از برپایی ۸۵ غرفه صنایع‌دستی در سطح استان کرمانشاه در ایام نوروز خبر داد.

حسین ویسی گفت : غرفه‌ها در کنار آثار تاریخی و گردشگری برپا شده و محصولات هنرمندان صنایع‌دستی را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه ۵۰ غرفه در شهرستان‌های استان برگزار می شود هر شهرستان به‌نسبت ظرفیت و جمعیت مردمی، حدود ۵ تا ۸ غرفه را به خود اختصاص داده است.

حدود ۱۰۰ نوع سوغات صنایع‌دستی در این غرفه‌ها به عموم مردم عرضه می‌شود، در کنار محصولات صنایع‌دستی، محصولات باغی و زارعی هر شهرستان در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

هدف از برگزاری این غرفه‌ها معرفی داشته‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری استان است برنامه‌های فرهنگی همزمان در این غرفه‌ها برگزار می‌شود و تمام تلاش این اداره‌کل برای رونق گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگر در استان است.

ایجاد و توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی عاملی برای ماندگاری مسافر در استان است برنامه‌ریزی برای دائمی کردن بازارچه‌ها و ایجاد تنوع و خلاقیت در عرضه تولیدات از مهمترین اهدافی است که مورد توجه قرار گرفته است.

اولویت این نمایشگاه حضور صنعتگران و هنرمندان استان در کنار تحصیل‌کردگان این رشته‌ها برای انتقال تجربیات این دو قشر در این فضا است تلاش کردیم تمامی هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی استان در نمایشگاه بومی و خاص استان کرمانشاه حضور داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.