معاون علمی رئیس جمهور گفت: با اجرای صحیح این قانون شاهد اتفاق بزرگ در حوزه دانش‌بنیان هستیم و سال آینده حتما رشد چشمگیری در این حوزه خواهیم داشت.

سورنا ستاری گفت : مسئله دانش‌بنیان‌ها در نقشه جامع علمی کشور تصویب شده و از حدود سه سال پیش با مجلس در حال گفت‌وگو و حل و فصل مسائل هستیم که با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، این قانون در حال رفت و برگشت با شورای نگهبان است تا به زودی نهایی شود.

صبح امروز، احمد حسین فلاحی از نمایندگان مجلس از رفع ایرادات این قانون و ارسال دوباره آن به شورای نگهبان برای تأیید نهایی خبرداد.

طبق این قانون دستگاه‌های اجرایی موظفند تا ‌منابع و اختیارت خود را در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای تکمیل و توسعه زنجیره‌های دانش بنیان، تسهیل سرمایه‌گذاری و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در داخل کشور و توسعه صادرات آنها بکارگیرند.

همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند، سالانه بخشی از درآمد و یا امکانات خود را برای تکمیل زنجیره دانش بنیان ها از طریق قرارداد مشارکت یا همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، سرمایه‌گذاری و هزینه نمایند.


بیشتر بخوانید : 


به گفته معاون علمی رئیس جمهور« بیش از سی نماینده در مجلس شورای اسلامی عضوی از  زیست‌بوم دانش‌بنیان بودند و الان نماینده شده‌اند. بنابراین این مجلس  اصول مرتبط با دانش‌بنیان ها را می‌فهمد و ادبیات کارآفرینی را در این حوزه متوجه می‌شود.

گفتنی است بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۱۹,۸۷۳,۲۱۴ میلیون ریال تعیین شده است که این بودجه به ۸ برنامه ویژه به منظور توسعه پژوهش‌های علمی و فناوری‌های جدید اختصاص دارد.

این بودجه در ذیل برنامه‌های متعددی برآورد شده است که جزئیات آن در جدول زیر مشخص است:

ستاری : منتظریم قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» نهایی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار