رئیس‌جمهور گفت: نخبگان ایران و روسیه، برای جلوگیری از اضمحلال در فرهنگ بیگانه، باید الگویی از هویت‌گرایی تعاملی و سازنده ارائه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: تجربه نشان داده است که می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد. تحریم‌های ظالمانه نه تنها مانع رشد علمی ما نشده، بلکه موجب توسعه مجلات تخصصی و افزایش شتاب در تجاری‌سازی فناوری‌ها در ایران شده است.

به گفته رئیس‌جمهور، «تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که همگی ریشه در دانشگاه‌های ایران دارند، به چندین هزار رسیده که در عین ارتقاء استانداردها، در تجاری‌سازی علوم، رشدی چشم‌گیر داشته است.»

رئیسی گفت: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در صادرات غیرنفتی ایران افزایش یافته و در حوزه دارو و تولید واکسن و بسیاری از حوزه‌های دیگر، به یک زیست‌بوم و چرخه‌ی تولید داخلی دست یافته‌ایم. جامعه دانشگاهی، می‌توانند در ایجاد شبکه‌ای مستحکم از همکاری‌ها و تأمین منافع دو یا چندجانبه، موفق عمل کنند.

دستاورد‌هایی از این دست، ما را مصمم می‌سازد تا با توجه به نیاز روزافزون کشور، با سرمایه‌گذاری در زمینه نوآوری و تجاری‌سازی روابط خود را در زمینه‌های علمی و تخصصی توسعه دهیم. همکاری در حوزه‌های علمی و فناوری برای ما یک اصل است. این بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور در جمع شورای علمی، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه ملی مسکو بود.

رئیسی گفت: جوانان و اساتید با انگیزه‌ ایرانی، به عنوان مهم‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، آماده همکاری و مشارکت در طرح‌های مشترک فناوری و تجاری‌سازی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
استفاده از نخبگان در پیشرفت کشور بسیار مهم هست دولت باید زمینه پیشرفت و ابادانی کشور را فراهم کنه خیلی ابداعات و اختراعات میشه ولی حمایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
#بورس_اولویت_اول
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۰:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیسی روسیه را ول کن به داد سهامداران برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
با سلام، تمام فرزندان دانشمند ایران در حال فرار از این مملکت هستند اونهایی هم که مقداری وابستگی به خانواده هم داشتند مثل فرزند من آنقدر گند به این مملکت زده شده است که قبلاً اگر به او میگفتی به خارج برو نوعی توهین به خود میدانست الان مهاچرت به خارج از کشور جزء گزینه انتخابی دوم ایشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام. البته این نظر شخصی جنابعالیست. بنده تا پای جان برای مملکتم کار خواهم کرد. ایران پر از دلیرانی هست حاضرند که حتی با نثار خونشان از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی محافظت خواهند کرد. مگه شما فکر کردی در زمان جنگ همه به فکر جهادو شهادت بودند ،نه عزیزم همان موقع هم خیلی ها به فکر جیبشون بودند و از ترس جونشون فرار کردند و عده کمی خودشون رو فدای دیگران کردند.الان هم از این گروه که جانشون وطنشونه در سنگر علم دارند تلاش می کنند و به پیشرفت های چشمگیری رسیده اند.و انشالله بهتر هم خواهد شد به حول قوه الهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
خدا حفظت کنه آقای رییسی
آخرین اخبار