آجیل یکی از خوراکی‏ های پرطرفداری است که همیشه در لیست خرید عید جای دارد و یکی از دغدغه هایی که امکان دارد برای ما ایجاد شود خرید آجیل با کیفیت و با قیمت مناسب است.

مریم مهارت رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: نکته مهم در خرید آجیل عید، رنگ و ظاهر آن نیست بلکه سلامت و کیفیت آجیل است.

نکات مهم در خرید آجیل مناسب

او گفت: تا حد امکان از خرید آجیل های رنگ شده خودداری کنید. این آجیل ها اغلب با رنگ های غیرمجاز و غیرخوراکی رنگ می شود که ممکن است حساسیت زا باشد.

مهارت گفت: هنگام خرید آجیل به تازگی آن توجه داشته باشیم به هیچ وجه نباید بو یا طعم کهنگی، کپک زدگی و ترشیدگی بدهد.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: اغلب مغزها دچار کپک‌ و قارچ‌های سمی‌ می شود که ماده‌ ای سرطان‌ زا موسوم به آفلاتوکسین را ترشح می‌کند.

او گفت: بنابراین به جای محصولات باز و فله ای، آجیل های بسته بندی شده و مرغوب خریداری کنید.

مهارت گفت: اگر در آجیل حفره مشاهده کردید، آن آجیل کهنه و بدون کیفیت است.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در خرید مغز گردو احتیاط کنید زیرا  روغن موجود در مغز گردو در اثر کهنگی طعم و بوی نامطبوعی را ایجاد می کند.

او گفت: در صورتی که بر روی آجیل مانند پسته، فندق و پسته شامی، سوراخ هایی مشاهده کردید از مصرف این گونه تنقلات خودداری کنید زیرا علامت آفت زدگی بوده و در داخل سوراخ ها لارو حشرات، به صورت کرم هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.

مهارت گفت: سعی کنیم آجیل را به صورت خام و بدون نمک خریداری کنید زیرا انواع بو داده سرشار از نمک بوده و برای سلامت قلب و عروق خطرناک است.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:  اگر خواستید مازاد آجیل‌ نوروزی را برای استفاده های بعدی کنار بگذارید.

 او گفت: بهتر است آجیل را درون ظرف های دربسته و در محلی خشک و خنک قرار دهید.

 

 

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، آجیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار