نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در پیامی، حلول سال۱۴۰۱ را به مردم دارالمومنین استان همدان تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک سال نو و آرزوی سالی پر برکت و توام با سلامتی برای مردم استان همدان و نیز برشمردن توفیقات ملی در سال گذشته، به تشریح وضعیت سال ۱۴۰۰ پرداخت و با بیان گوشه‌ای از درس‌هایی که این سال به جامعه ایران اسلامی داد، آرزو کرد در سال جدید برنامه ریزی‌ها بگونه‌ای باشد که معضلات اقتصادی در کنار همراهی مردم کنترل شود.

 

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

"یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ"

حلول سال ۱۴۰۱ را محضر شریف همه هموطنان و هم استانی‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم، در همین لحظات ابتدایی سال آرزو می‌کنیم که خداوند متعال برکات، خیرات و مبرات خود را بر این ملت بزرگ و هم استانی‌های عزیز عنایت بفرمایند و همه مردم عزیز ما در کنار خانواده‌های محترمشان سالی پر از برکات و نشاط را تجربه کنند.

سال ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت به پایان رسید، این تمام شدن سال‌ها، یک درس بزرگ است؛ پیامبر بزرگوار اسلام(ص) زمانی که فصل بهار سر می‌رسید، مردم را به عبرت گرفتن از بهار دعوت می‌کردند و می‌فرمودند "وقتی بهار را می‌بینید، یاد پایان حیات بشر و یاد شروع زندگی ابدی باشید".

در هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ که آغازگر قرن جدید است، با ماه بزرگ و مبارک رمضان مواجه هستیم که فرصتی برای تحول‌های بزرگ معنوی است و امیدواریم همه ما از این تحولی که در ظاهر طبیعت اتفاق می‌افتد، برای تحول‌های بزرگ معنوی در وجود خودمان درس بگیریم.

همه ما تغییراتی که در عالم طبیعت اتفاق می‌افتد را با رفتن فصل زمستان و آمدن فصل بهار و تغییرات و تحولات در طبیعت مشاهده می‌کنیم، اما مهم، ایجاد تحول در وجود انسان است چرا که اگر می‌خواهیم جامعه خوبی داشته باشیم که با عقلانیت و خرد ورزی اداره شود، در گام اول نیازمند تحول در وجود خودمان هستیم.

این فرصت مغتنمی که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان عنایت کرده، فرصتی برای تحول در وجود بشریت و تحول در انسان‌ها است، تا در ارتباط با مبدا اعلی، تحول و تکامل پیدا کنند.

در سال ۱۴۰۰ فراز و نشیب‌های فراوانی داشتیم، از جمله آنکه یک دولت جدید مورد اعتماد مردم قرار گرفت و کار خود را آغاز و در طول شش ماه گذشته اتفاقات خوبی را رقم زد و کارهای مساعدی از جمله، در کنار مردم بودن، سفرهای استانی، در کنار مردم حرف‌ها را شنیدن، واکسیناسیون سراسری و تلاش‌ برای همراهی با مردم تا برطرف سازی مشکلات را شاهد بودیم.

موفقیت‌های علمی و نظامی خوبی در سال ۱۴۰۰ تجربه کردیم، پرتاب ماهواره نور 2، مقابله با بعضی از دشمنان، نشان دادن اقتدار نظام اسلامی، این‌ها تجربیات خوبی بود که اتفاق افتاد.

یکی از اتفاقاتی که سال ۱۴۰۰ تجربه کردیم جنگ روسیه و اوکراین بود، این اتفاق نشان داد هر کشوری باید به خود متکی باشد، اوکراین در ظاهر ارتباطات و مناسبات دوستانه‌ای با ناتو داشت، اما می‌بینیم که در این صحنه‌ها تنها گذاشته شد و لذا این واقعیت‌های بین‌المللی نشان داد که سیاست‌های کلی نظام اسلامی، در مورد خود اتکایی، خودباوری، اعتماد به خود در رابطه با استقلال، سیاست‌های درستی بوده است.

دولت محترم با تلاش بسیار، زحمات فراوانی را می‌کشد، اما نیازمند این هستیم که در سال ۱۴۰۱ مردم نتیجه زحمات دولت رو ببینند و انتظار مردم بر این است که برآیند و نتایج تلاش و مجاهدت دولت، در بازار خود را نشان دهد.

این کشور مورد عنایت و منسوب اهل بیت (ع) است و ملت ایران، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) هستند و لذا از خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت حضرت بقیة‌الله اعظم(عج) شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم و دولتمردان و مسئولان نیز همه موظفند با تمام توان به مردم خدمت کنند، تا در سال ۱۴۰۱ شاهد کنترل بعضی از مشکلات اقتصادی و دیگر معضلاتی که با آن مواجه هستیم، باشیم، البته در کنار همه اینها همراهی مردم نیز لازم و ضروری است.

در پایان مجدداً سال جدید را محضر شریف مردم عزیز تبریک عرض می‌کنم و دعا می‌کنیم که خداوند متعال به همه شما صحت، سلامتی و حسن عاقبت عنایت بفرماید و تمام کسانی که صادقانه، خالصانه و مجاهدانه در حال خدمت هستند، مخصوصا رهبر معظم انقلاب را حفظ، موید و منصور بدارد و خداوند متعال به مسئولان توفیق عنایت کند با همه مجاهدت‌ها و تلاش خودشان در خدمت این ملت بزرگ باشند.

در آستانه ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که خداوند متعال، عنایات معنوی خودشان و توجه به معنویت را که تاثیر گذار در مسائل امور انسانی است، بر همه ما عنایت بفرمایند.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.