مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۶۳ ساله‌ای حین تمیز کردن شیشه‌های واحد مسکونی در جریان خانه تکانی نوروزی، به علت سقوط از ارتفاع جان باخت.

دکتر ارتین کمالی گفت: نامبرده به رغم حضور عوامل اورژانس و انتقال به بیمارستان، به علت شدت جراحات وارده سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داد.

او گفت:، همه ساله در آستانه عید نوروز مردم اقدام به تمیز کردن منزل و به اصطلاح خانه تکانی می‌کنند که در برخی موارد عدم رعایت نکات ایمنی و بی احتیاطی در جریان کار به خصوص تمیز کردن شیشه و پنجره‌های واحد‌های آپارتمانی موجب بروز حوادث تلخی از جمله سقوط از ارتفاع می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: پاکسازی منازل در چنین شرایطی اگر همراه با رعایت نکات ایمنی نباشد ممکن است منجر به بروز صدمات جبران ناپذیری به ویژه برای خانم‌ها شود.

دکتر کمالی گفت: همچنین بروز مشکلاتی از قبیل درد ناحیه دست و پا، کمر، گردن، تنگی نفش و یا مسمومیت ناشی از استفاده موادشوینده و شیمیایی، ایجاد حساسیت‌های پوستی از جمله رایج‌ترین عوارض فعالیت غیراصولی در جریان خانه تکانی است.

او گفت: استراحت متناوب و مقطعی چند دقیقه‌ای (پایین نگه داشتن سر و انجام نرمش‌های گردن) در جریان شست‌وشو و نظافت بخش‌های فوقانی در، پنجره و دیوار و ابزار و لوازم دارای ارتفاع، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز عوارض جسمانی کار برای خانه تکانی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:توجه دقیق به موازین ایمنی هنگام استفاده از نردبان یا چهارپایه از جمله مواردی است که نقش مهمی در کاهش بروز سوانح و حوادث مرتبط با خانه تکانی‌های ایام نوروز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.