فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از رفع تصرف و تعرض از اراضی دولتی استان به ارزش ١٠۴ میلیارد تومان خبر داد.

سرهنگ سعید شعبان‌زاده گفت: اعزام دو هزار و ۵۰۰ واحد گشت خودرویی برای حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه تعرض و تصرف در سطح استان مشتمل بر ۶ شهرستان و یک بخش در کلیه اراضی استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: ٢٠ مورد رفع تعرض فوری از اراضی ملی به مساحت ٢٩ هکتار به ارزش ٧٨ میلیارد تومان توسط نیرو‌های تحت نظر یگان حفاظت در سطح استان (شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا) و اراضی مورد تعرض به وضعیت سابق اعاده شده است.

شعبان زاده با بیان این مطلب که حفاظت از ٢٣ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان را بر عهده داریم یاد آور شد: اجرای ٧ فقره احکام قضایی له سازمان (قلع و قمع و خلع ید) در سطح استان و رهاسازی ٢ هکتار از اراضی دولتی به بیت المال از دست متصرفین به ارزش ٢۶ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠١ نیز ضمن برنامه ریزی طرح تشدید حفاظت از اراضی دولتی و ساماندهی کارکنان یگان حفاظت، بصورت مستمر نسبت به پایش و پیشگیری از تصرفات توسط واحد‌های گشت حفاظت سازمان در سطح استان اقدام می‌گردد و سامانه ١۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی پیرامون مبارزه با زمین خواری می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار