دستور دادستان قزوین برای تغییر الگوی کشت و مصرف آب

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین از مسئولان استان خواست برای مقابله با پدیده خشکسالی، الگوی کشت و همچنین مصرف آب در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی استان را تغییر دهند .

 قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: حفر و برداشت بی رویه از چاه‌های آب، به حاصلخیزی دشت قزوین آسیب زده است و باید الگوی کشت و همچنین مصرف آب در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی استان تغییر کند.

 باید هرچه سریع‌تر تمام چاه‌های موجود در استان قزوین به کنتور هوشمند مجهز شوند.

 باید شیوه‌های سنتی آبیاری از بین بروند چرا که این با این شیوه منابع آبی را به هدر می‌دهند.

قاسمی با تأکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و ملی باید مجوز داشته باشد و مراجع صادر کننده مجوز هم باید نسبت به اصلاح قوانین شان اقدام کنند، تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید جلوی هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی را بگیرد تا شاهد کاهش تشکیل پرونده تصرف اراضی در مراجع قضایی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: باید تمامی زمین‌های کشاورزی در استان قزوین در سامانه کاداستر ثبت شوند و برای آن‌ها سند تک برگی صادر شود.

شعبانی، رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست گفت: برخی اداره‌های استان قزوین تلاش و دقت کافی را برای اجرای طرح کاداستر یا حدنگار را ندارند و هر ملکی که سند رسمی و تک برگی نداشته باشد، در معرض سود جویی قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از روند ثبت اراضی ملی و کشاورزی در سامانه کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای آنها، گزارش‌هایی را ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار