دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان یکی از راهکار‌های مناسب در مبارزه با قاچاق است و قطعاً این اقدام از صرفاً مجازات یک فرد موثرتر است.

 محمد قاسمی در دهمین نشست کمیته نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: مصوبات بسیار خوبی در جلسات گذشته در راستای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به تصویب رسید و با همراهی و تعامل دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و مرتبط اجرایی شد.

وی یادآورشد: این اقدامات علی‌رغم تمامی سختی‌ها و موانع در سال جدید، باید با جدید بیشتر پیگیری و تلاش‌ها مضاعف شود و باید نقاظ ضعف شناسای و مرتفع شده و همچنین نقاط قوت تقویت یابد.

به گفته قاسمی: اقدامات این کمیته و اجرای دقیق احکام پرونده‌های مربوطه در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاثیر بسزایی دارد، زیرا اقدامات برخوردی و سلبی با قاچاقچیان در کنار اقدامات پیشگیرانه، یکی از راهکار‌های موثر در مبارزه با این پدیده شوم است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در بیانات مقام معظم رهبری نیز به موضوع حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق بسیار تاکید شده و بدون‌شک هرچقدر بتوان در حوزه قاچاق پیشگیری و مبارزه کرد؛ حمایت از تولید داخلی، تقویت اقتصاد کشور و در نهایت اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی افزود: تلاش‌ها در این حوزه باید مضاعف شود و نباید صرفاً به اقدامات صورت گرفته بسنده کرد، زیرا گاهاً پدیده قاچاق از پیچیدگی‌هایی برخوردار است و باید ابعاد آن شناسایی شود.

قاسمی یادآورشد: دادسرا هم در مراحل ابتدایی تشکیل پرونده و همچنین اجرای احکام این پرونده‌ها قرار دارد و به همین خاطر هرچقدر این پرونده‌ها در مراحل ابتدایی با اخذ تامین‌های مناسب تشکیل و مورد رسیدگی قرار گیرد، قطعاً در مرحله اجرای احکام نیز به سهولت اجرا خواهد شد.

وی اذعان داشت: ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان یکی از راهکار‌های مناسب در مبارزه با قاچاق است و قطعاً این اقدام از صرفاً مجازات یک فرد موثرتر است و باید به گونه‌ای برخورد شود که این افراد دیگر به سمت و سوی قاچاق بازنگردند.

این مقام مسئول یادآور شد: اخیراً دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق از سوی ریاست محترم جمهور ابلاغ شده و در بند ۶ آن به وضوح به مشارکت تمامی دستگاه در بحث اجرای احکام و ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان اشاره شده و باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین تاکید: هرچقدر در مراحل ابتدایی تشکیل پرونده نیز اگر شفاف‌سازی لازم از حیث توقیف اموال، مرجع صالح رسیدگی صورت گیرد، قطعاً از اطاله دادرسی در این پرونده‌ها جلوگیری می‌شود و پرونده‌های موجود در شعب اجرای احکام مربوط به گذشته است و پرونده‌های جدید این حوزه با اخذ تامین‌های مناسب همراه است و بدون‌شک در اجرا نیز مشکلی نخواهند داشت.

محمد قاسمی به تشکیل پلیس تخصصی در نیروی انتظامی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات قانونی برای تشکیل پلیس قضایی انجام شده، اما تا تشکیل این پلیس باید از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: نیابت‌های ارسالی به استان‌های دیگر نیز باید با جدیت پیگیری شود، زیرا با توجه به حجم کار در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، لازم است این نیابت‌ها حضوراً در استان‌های دیگر پیگیری شود و متهمان موصوف شناسایی و دستگیر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار