آذربایجان غربی بهشت معادن کشور

استاندار آذربایجان غربی گفت:دستگاه‌های اجرایی هنگام صدور مجوز اکتشاف و استخراج معادن در مناطق مختلف استان سرمایه گذار و واحد‌های معدنی را به ایجاد صنایع فرآوری محصولات معدنی مکلّف کنند.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با منتخبان اقشار مردم تکاب گفت: سهم بخش معدن در توسعه اقتصاد آذربایجان غربی کمتر از ۰.۶ درصد و این اصلا قابل قبول نیست و هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی برای افزایش درآمد و ثروت مردم و رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.

او می گوید:سیاست کاری استان در توسعه اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری بویژه در بخش معادن استان مبتنی بر ایجاد و توسعه واحد‌های فرآوری معدنی با صیانت از عرصه‌های ملی و طبیعی، حفظ سلامت مردم، بهداشت محیط و رعایت اصول زیست محیطی است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی هنگام صدور مجوز اکتشاف و استخراج معادن در مناطق مختلف استان واحد‌های معدنی را به ایجاد صنایع فرآوری محصولات معدنی مکلّف کنند.

به گفته معتمدیان سرانه درآمد مردم در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است و از این رو برای بهبود وضعیت بیکاری و اشتغال و ارتقا سطح معیشت و درآمد مردم تکاب باید در برنامه ریزی‌های اقتصادی بازنگری و واحد‌های فرآوری در زیر مجموعه‌های معادن استان ایجاد شود.

معتمدیان گفت: تکاب یکی از قطب‌های معدنی کشور است که باید با حفظ اصول زیست محیطی واحد‌های فرآوری معدنی در این شهرستان راه اندازی شود به گونه‌ای که سکونت مردم در روستا‌های اطراف و عرصه‌های ملی آسیب نبیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.