استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه ویژه به رفع نیازهای روستاهای کم برخوردار از اولویت های اصلی دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.

محمدصادق معتمدیان روز پنج شنبه در جریان سفر به تکاب در جمع اهالی تخت سلیمان، گفت: حضور میدانی آیت الله رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم در شهر‌ها و بخش‌های مختلف در جهت تحقق عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم است و ایشان شبانه روز در تلاش هستند از این رو همه مدیران هم ملزم هستند برای توسعه مناطق شبانه روز کار کنند.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی مورد تاکید دولت سیزدهم محرومیت زدایی از مناطق و روستاهاست، گفت: دولت آیت الله رئیسی تلاش می‌کند با احصای مشکلات و عقب افتادگی‌های استان و شهرستان‌ها و با برنامه ترکیبی و اولویت بندی شهر‌هایی که از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند، را ارتقا دهند و در این زمینه مصمم هستیم با همکاری دستگاه‌های دولتی، نمایندگان مجلس، خیران و نهاد حاکمیتی سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تکاب یکی از قطب‌های معدنی کشور است و مردم باید از این نعمت‌ها بهره‌مند شوند، می گوید: علاوه بر اکتشاف و استخراج باید مسئله فرآوری و ایجاد صنایع جانبی به منظور ایجاد چرخه‌ها اشتغال و توسعه در تکاب راه اندازی شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اکنون تکاب دچار خام فروشی مواد معدنی شده و ثروت خام از منطقه خارج می‌شود، گفت: اگر بنا است در بخش معادن تکاب سرمایه گذاری شود باید علاوه بر استخراج و اکتشاف در تکاب فراوری مواد معدنی هم انجام و از خام قروشی پرهیز شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه معادن پیشران توسعه استان و تکاب است، گفت: تلاش می‌کنیم مشکل بیکاری و اشتغال که از مطالبات مردم با مشارکت فعال معادن و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه رفع شود، اما در این زمینه حتما نظارت‌های خود را ارتقا می‌دهیم و کسانی که دنبال سرمایه گذاری هستند باید قوانین و سلامت مردم را لحاظ کنند.

به گفته معتمدیان: معادن مسوولیت‌های اجتماعی و وظایف فانونی خود که از مطالبه‌های جدی مردم است عمل کنند تا بخشی از ضرر‌ها و خسارت‌های زیست محیطی به منطقه جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.