پورابراهیمی گفت: میزان صادرات غیرنفتی طی ۶ ماه اخیر نسبت به پارسال،۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم شهرستان راور با اشاره به بازدید از روستا‌های منطقه خورند و فیض آباد شهرستان راور به مطالبات مردم در حوزه‌های بنیاد مسکن، طرح‌های هادی روستایی پرداخت و گفت: علی رغم اینکه در سال‌های اخیر در شرایط خاصی قرار داشتیم و با توجه به زلزله خیزبودن شهرستان راور، میزان بازسازی‌های مسکن شهری و روستایی صورت گرفته در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر بوده و امیدواریم این عدد به ۹۰ و ۱۰۰ درصد برسد و دیگر خانه غیرمقاوم در شهرستان نداشته باشیم.

او می گوید: در دو سال گذشته، نهضت آسفالت در روستا‌های زیادی جلو رفته و جای قدردانی از مسئولان دارد. 

به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مسئله دیگر روستا‌های شهرستان راور، محدودیت‌های آبی است که اکنون نیز مشکلاتی داریم و اگر مدیریت نشود، مشکلات بیشتر خواهد بود؛ بنابراین با هماهنگی مدیران ارشد استان و مرکز اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران، قرار است ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب با روش جدید و با مطالعات علمی در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: کارهای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حال انجام  است و  به منظور بهره گیری استان‌های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می‌کند.

پور ابراهیمی درباره وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور گفت: سازه‌های کارخانه لاستیک سازی از خردادماه ۱۴۰۱ نصب خواهد شد و تاکید کرده ایم که همه نیرو‌ها باید بومی باشند؛ مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

او به طرح‌های توسعه فولاد راور پرداخت و گفت: پیش بینی ۲ هزار  و ۵۰۰ تا ۳هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با اجرای این طرح‌ها را داریم که تا امروز ۹۸ درصد از نیرو‌های به کار گرفته شده از فرزندان راور هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حوزه خوداشتغالی با یکی از بانک ها توافق کرده ایم و قرار است وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد به هر تعداد از جوانان واجد شرایط براساس ضوابط اعطا شود.

او گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توان مدنظر داشت.

به گفته پور ابراهیمی در ۸ سال گذشته، نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم که میانگین عملکرد اقتصادی دولت در ۸ سال گذشته صفر است و پیش بینی مراکز ملی و بین المللی برای سال آینده حدود ۳ درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

او می‌گوید: در نیمه دوم امسال با روی کار آمدن دولت سیزدهم، میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی پیش گرفته و در ۶ ماه اخیر نسبت به  پارسال۳۰ درصد افزایش داشته و تراز تجاری رو به بهبود است و درآمد‌های ارزی بیشتر شده است که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.