سازمان اقتصادی کوثر تولید الکتروموتور غول پیکر سنکرون چهار هزار اسب بخار را به عنوان یک طرح صنعتی خودکفایی ملی در جوین خراسان رضوی به بهره برداری رساند.

علی سامقانی گفت: این الکتروموتور غول پیکر به وسیله شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین ساخته شده است.

 الکتروموتور غول پیکر سنکرون با توان الکتریکی چهار هزار اسب بخار و تعداد ۳۴ قطب برای نخستین بار در کشور توسط شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) تولید شده که ارزش این الکتروموتور افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال است.

 فرماندار جوین گفت: موتور‌های الکتریکی سنکرون، چرخ صنعت مس را می‌گردانند و این نوع موتور‌های سنکرون به تعداد زیاد در صنعت مس استفاده می‌شود که تاکنون همه آن‌ها وارداتی بوده است، اجرای طرح ساخت الکتروموتور سنکرون چهار هزار اسب بخار که به مدت ۲ سال و سه ماه به طول انجامید به سفارش شرکت مس میدوک استان کرمان اجرایی و عملیاتی شد که با اجرای این طرح از خروج ۸۰۰ هزار دلار ارز جلوگیری می‌شود.

سامقانی گفت: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین در سال‌های اخیر اقدام به ساخت الکتروموتور‌های مورد نیاز وزراتخانه‌ها و واحد‌های تولیدی کشور کرده است و در این زمینه آمادگی تولید هر نوع الکتروموتور مورد نیاز کشور را دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مراسم بهره برداری از این طرح خودکفایی ملی حضور داشت.

جوین با بهره مندی از کارخانه پارس فولاد و شرکت ماشین‌های الکتریکی، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الکتروموتور و همچنین دارا بودن کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب‌های صنعتی خراسان رضوی است.

شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الکتروموتور در ایران، در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز جوین و ۴۵ کیلومتری سبزوار واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.