در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرمان آخرین برنامه ریزی ها برای سفر مسافران نوروز بررسی شد.

علی بابایی  در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرمان گفت: اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی باید به گونه‌ای باشد که در بدو ورود به راحتی اطلاعات لازم را داشته باشند و سردرگم نشود.

او می گوید: مدیرانی که در زمینه اسکان میهمانان فعالیت می‌کنند، توجه داشته باشند به دلیل اینکه ۲ سال پذیرای میهمانان نوروزی نبودیم، امکاناتی که در انبار‌ها دارند حتما بررسی شوند که قابل استفاده باشند و در بحث رعایت نکات بهداشتی هم وسایلی مثل پتو حتما شسته شده باشند. همچنین سرمایش و گرمایش کلاس‌ها رصد شود. 

به گفته فرماندار کرمان ستاد مرکزی خدمات سفر در فرهنگسرای کوثر، جنب کتابخانه ملی کرمان مستقر شده است تا هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان را انجام دهد.

او  با تاکید بر لزوم نظافت ورودی‌ها خصوصا از مسیر جاده تهران گفت: بیشتر مسافرانی که از کرمان عبور می‌کنند کسانی هستند که از خراسان به سمت هرمزگان و برعکس تردد دارند؛ بنابراین در این مسیر به لحاظ روشنایی و نظافت باید دقت بیشتری شود و  اگر مشکلی هم در گذرگاه های معابر وجود دارد ترمیم و اصلاح شود و  نخاله ها، پلاستیک‌ها و زباله‌های وسط درختان هم پاک‌سازی شود.

نماینده شهرداری کرمان نیز گفت: گل‌آرایی پارک‌ها و برخی معابر شهر در حال انجام است و  ۲۲ سفره هفت‌سین در سطح شهر کرمان آماده و نصب خواهد شد.

او می گوید:همچنین ۸ پارک برای مسافران و اسکان میهمانان نوروزی درنظر گرفته‌شده است که سرویس بهداشتی و روشنایی این پارک‌ها تامین شده و سعی شده تا سکو‌هایی برای استقرار چادر مسافران در آن‌ها وجود داشته باشد.

به گفته نماینده شهرداری کرمان بنر‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر و کنار پارک‌ها زده شده‌است.

میرحسینی معاون برنامه ریزی فرمانداری هم در ادامه گفت: ۲۴ نقطه در شهر کرمان برای  تامین میوه شب عید و ایام تعطیلات در نظر گرفته‌شده و پراکندگی آن‌ها طوری است که کلیه نقاط شهر و مسافران دسترسی کافی را داشته باشند و در آن ها سیب و پرتقال با قیمت مصوب عرضه می‌شود. 

اومی گوید: همچنین در سطح بخش‌ها نیز ۲۲ نقطه برای عرضه میوه با قیمت مصوب در نظر گرفته شده است.

در ادامه نماینده میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در شهرستان کرمان ۱۶ هتل، ۷ هتل آپارتمان، ۱۲ خانه مسافر، ۱۰۴  خانه بوم‌گردی، ۱۴ مهمان‌پذیر، ۶ اقامتگاه سنتی، ۳ میهمان سرا ، یک زائرسرا، ۲ مجتمع خدمات رفاهی و ۲۱ مجتمع گردشگری با ما همکاری داشته و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند. 

او گفت: در مجموع تعداد اتاق‌هایی که آماده‌شده هزار و ۶۰۰ اتاق با ۴ هزار و ۸۱۶ تخت برای اسکان است که این عدد به‌جز تعداد کلاس‌ها و تخت‌هایی است که  از سوی آموزش‌وپرورش شهرستان کرمان آماده شده‌است.

 نماینده میراث فرهنگی و گردشگری می گوید: ۸ مکان به‌عنوان «از من بپرس» آماده‌شده است که بروشور و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسافران قرار خواهد داد و نماینده میراث و شهرداری در آن مستقر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک گفت: در مجموع ۴۸۶ کلاس در گروه الف و ب در ناحیه یک برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده و ستاد مرکزی این ناحیه در مدرسه علامه حلی در چهارراه خواجو راه اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو هم تعداد کلاس‌های سطح الف و ب را ۴۴۶ کلاس و ستاد مرکزی این ناحیه را دبیرستان مدرس اعلام کرد.

مدیر هلال‌احمر شهرستان کرمان نیز گفت: امسال پست‌های امدادی از ۳ به ۵ مورد افزایش‌یافته است که یک پست در گلزار شهدای کرمان، یک پست در جاده ماهان، ۲ تیم در پارک مسافر و یک پایگاه موقت هم در چترود راه‌اندازی شده‌است. ضمن اینکه در شهر‌های ماهان، شهداد و راین هم ۳ پست جداگانه داریم و همچنین ۹ پایگاه ایمنی و سلامت نوروزی در شهر کرمان و بخش‌ها راه‌اندازی شده‌است.

نماینده نیروی انتظامی هم از دستگیری و تحویل معتادان متجاهر در هفته گذشته خبر داد و گفت: این معتادان تحویل کمپ‌ها شده‌اند.

او می گوید:  ۵ ایستگاه انتظامی هم داخل شهر خواهیم داشت که در پارک مسافر، جاده زرند، میدان بیرم آباد، جنگل قائم و ماهان قرار دارند.

فعالی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان نیز با بیان این‌که اکثر افراد با برنامه قبلی اقدام به سفر می‌کنند، گفت: این افراد معمولا با رزرو محل اقامت خود اقدام به سفر می‌کنند؛ ولی کسانی هستند که با هدف استفاده از امکانات آموزش‌وپرورش یا سایر امکاناتی که  از سوی ستاد سفر شهرستان‌ها آماده می‌شود، سفر می‌کنند؛ بنابراین باید شرایط برای آن‌ها نیز فراهم شود.

او افزود: برای اسکان ۳ هزار نفر از زائران گلزار شهدای کرمان هم در مهدیه‌ها و مهمان‌سرا‌های دولتی از سوی سپاه پاسداران امکانات فراهم‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار