معاون سفیر ایران در دیدار با والی ننگرهار درباره همکاری‌های دوجانبه، مسائل اقتصادی و ادامه کمک‌ها به افغانستان گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر والی ننگرهار، در این دیدار دو طرف درباره «دوستی تاریخی افغانستان و ایران، روابط دیپلماتیک، آموزش، اقتصاد، کمک‌ها» و سایر مسائل گفت و گو کردند و بر همکاری‌های دوجانبه تاکید نمودند.

او گفت: با هرگونه آشوب و جنگ در این کشور مخالف هستیم.

مرتضوی گفته بود که شاید یکی از مهم‌ترین برنامه غربی‌ها در روز‌های اخراج‌شان از افغانستان این بود که شرایط این کشور را به سمت بحران و آشوب ببرند و به‌گونه‌ای وانمود کنند که در نبود آنها، اغتشاش بر جامعه افغانستان حکم‌فرما خواهد شد.

معاون سفیر ایران در کابل درباره موضع اصولی جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک همه این موارد از همان روز‌های ابتدایی حضور طالبان و سقوط دولت غنی، با افراد و بزرگان این گروه وارد گفت‌گو شد و آن‌ها هم اطمینان دادند که هیچ مشکلی برای امنیت دیپلمات‌های کشورمان و اماکن دیپلماتیک نیست و با حساسیت زیاد اقدام به تامین امینت افراد و اماکن کردند.

سید حسن مرتضوی گفت: باوجود تلاش‌های بسیار، فضای همدلی میان ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها خدشه‌دار نشده است. آنچه امروز در کابل و سایر شهر‌ها می‌بینیم حاکی از عمق برادری و همدلی میان مردم افغانستان و جمهوری اسلامی ایران است.

کار رسانه غرب و غربی‌ها برهم زدن روابط میان امت اسلامی است. در چند ماه اخیر بار‌ها سعی کردند جمهوری اسلامی را وارد نزاع در افغانستان کنند و هر چه در توان داشتند از دروغ، تهمت و افترا انجام دادند و دستگاه سنگین رسانه‌ای‌شان را پای کار آوردند، اما با هوشیاری هر دو طرف این موضوع با بن‌بست مواجه شد.

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.