رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار ۸۰۰ کودک کار در استان وجود دارد که شهرداری برای کاهش تعداد آنها اقدامات فرهنگی را در نظر گرفته است.

سید محمد سجادی زاده گفت: در فضای تبلیغاتی اصفهان، ۱۱ ایستگاه مترو، فضای مجازی و در برخی بروشور‌ها نمایشگاه‌هایی را طراحی کرده‌ایم که شش باید و نباید را در مواجهه شهروندان با کودک کار آموزش می‌دهیم.

جملات کودکان کار را نادیده نگیریم، اگر تصمیم گرفتیم از کودکان خرید نکنیم مودبانه بگوییم نه ممنون، در مواجهه با کودکان کار از بیان این جمله که این کودکان باند هستند پرهیز کنیم اغلب آن‌ها نان آوران کوچک خانواده‌شان هستند، در صورت مشاهده کودکانی که در معرض آسیب جدی جانی هستند به سرعت به اورژانس اجتماعی گزارش دهیم، در صورت تمایل به خرید با کودکان مانند یک فروشنده مواجه شویم و از رفتار‌های ترحم آمیز افراطی پرهیز کنیم، در مقابل خشونت و بی احترامی دیگران به کودکان کار سکوت نکنیم، به جای پول دادن به آن‌ها برای آن‌ها غذای گرم بگیریم، اگر توانستیم در زمینه‌های تحصیلی به آن‌ها کمک کنیم، در مسائل خصوصی آن‌ها دخالت نکنیم و فضای خصوصی با کودک کار ایجاد نکنیم جزو عباراتی هستند که برای فرهنگ سازی جامعه در نظر گرفته شده است.

به گفته او ، بر اساس آمار ۸۰۰ کودک کار در استان وجود دارد. برای کاهش و کنترل جمعیت کودکان کار  علاوه بر فرهنگ‌ سازی در جامعه، اقدامات تربیتی و فرهنگی را باید در خانواده‌های انجام داد که این اقدامات در سال آینده توسط شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.