فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی پلیس برای برقراری امنیت مردم و مسافران در ایام نوروز خبر داد و گفت: با همه توان از امنیت شهروندان دفاع و اجازه نمی‌دهیم اشرار و اراذل کام مردم را تلخ کنند.

علی اکبر جاویدان گفت : هدف اول پلیس پیشگیری از وقوع جرائم و افزایش سطح امنیت جامعه است که برای رسیدن به این مهم همکاران پرتلاش ما شبانه روز تلاش می‌کنند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه کرمانشاه استانی ناامن برای مجرمان و خلافکاران است مردم مطمئن باشند پلیس با همه توان برای ارتقاء امنیت جامعه شبانه روز تلاش و اجازه عرض اندام به افراد مجرم را نمی‌دهد.

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و حضور بیشتر مردم در مکان‌های عمومی و تفریحی ماموران پلیس آماده‌تر از هر زمان دیگری در کنار آن‌ها برای حفظ آرامش و امنیتشان حضور خواهند داشت.

حفظ امنیت جامعه یکی از وظایف ذاتی پلیس است در عین حال از عموم مردم نیز درخواست داریم تا ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

مجرمان و اراذل و اوباش در صورتی که بخواهند برای مردم ایجاد مزاحمت و مشکل کنند با برخورد قاطعانه پلیس و دستگاه قضائی روبرو خواهند شد.

لازم است از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران پرتلاش به خاظر تلاش‌های شبانه روزی و فداکاری‌هایی که در راستای تامین نظم و امنیت انجام دادند، صمیمانه قدردانی کنم.

در سایه همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها بود که در سال جاری توفیقات قابل توجهی توسط یگان‌های مختلف انتظامی استان به دست آمد که امیدوارم در سال جدید هم تداوم یابد.

سرگرد شهید "پوریا نظری" مامور فداکار و وظیفه شناس پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و حفظ آرامش شهروندان جان خود را تقدیم اسلام کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امروز هرچه داریم به برکت خون شهدای والامقام مانند شهید نظری هستیم که در راه اعتلای نظام و حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی اینگونه فداکارانه عمل می‌کنند.

در همین راستا شهدای زیادی در سراسر کشور تقدیم نظام و انقلاب شده و در این میان پلیس جایگاه ویژه تری داشته است .

آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ماه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ماه خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: این طرح امسال با شعار "پلیس هوشمند، قانونمداری، نشاط بهاری" در دستور کار قرار گرفته است.

هوشمندسازی پلیس از سال گذشته بطور ویژه در دستور کار قرار گرفت و امسال هم مجددا این طرح پیگیری شد.

در شعار امسال در کنار بحث هوشمندسازی، بحث قانونمداری هم مورد تاکید است و همانطور که اقدامات پلیس در چارچوب قانون است، این انتظار از مردم هم هست که قانون را رعایت کرده و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

نیروی انتظامی به عنوان یکی ازدستگاه‌های اصلی درگیر در بحث نوروز است کار پلیس در ایام نوروز چه در حوزه ترافیکی و امنیتی و چه در بحث مقابله با سرقت و حضور در اماکن تجاری و تفرجگاه‌ها و جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان و ... مضاعف می‌شود.

امسال به نظر می‌رسد با افزایش حجم سفر مواجه باشیم و نیاز است که بویژه در حوزه ترافیکی کار‌های بیشتری صورت گیرد.

با توجه به اینکه امسال احتمال حضور گردشگران در منطقه جهانی اورامانات بیشتر می‌شود، حضور پلیس هم در این منطقه پررنگ‌تر خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم کسی از این بستر برای زیرسوال بردن ارزش‌ها استفاده کند.

اولویت اول پلیس درطرح نوروزی پیشگیری است درکنار پیشگیری، مقابله با جرائم با جدیت هرچه تمام‌تر اجرا می‌شود و در همین راستا طرح ارتقا امنیت اجتماعی را در روز‌های اخیر شروع کرده ایم.

برای بهتر شدن فضای شهر جهت استقبال از مهمانان نوروزی طرح جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان هم اکنون در حال اجراست.

اثاث کشی در این ایام ممنوع است افرادی که قصد جابجایی وسایل منزل را در این ایام دارند، باید از کلانتری محل مجوز بگیرند.

بالغ بر سه هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی پیش رو حضور دارند علاوه بر این تعداد حدد ۷۰۰ تا ۸۰۰ نیرو از سایر استان‌ها جهت اجرای هرچه بهتر طرح به استان اعزام می‌شوند.

 ۲۶ ایستگاه انتظامی در سطح استان و در ورودی شهر‌ها و مراکز تفریحی استان در ایام نوروز استقرار دارند در این طرح ۶۷۰ گشت موتوری و خودرویی انتظامی حضور خواهند داشت.

 ۷۵ تیم محسوس و ۱۵ تیم نامحسوس محور‌های استان را در این ایام تحت نظر خواهند داشت.

علاوه بر این‌ها روزانه ۱۷۴ تیم پلیس راهور هم تردد روزانه در شهر‌ها را کنترل می‌کند.

متخلفان چهارشنبه پایان سال تا پایان تعطیلات نوروزی روانه بازداشتگاه می‌شوند

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: آن دسته از متخلفان و هنجارشکنان مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال که بخواهند به بهانه شادی در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و مزاحم دیگران شوند، تا پایان تعطیلات نوروزی روانه بازداشتگاه می‌شوند.

محمدرضا یاری گفت: پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و همواره نیز تلاش کرده شرایط ایمنی را برای شادی آن‌ها و خصوصا جوانان فراهم کند.

در این میان متاسفانه هستند افرادی که به بهانه شادی و برپایی مراسم سنتی باعث هرج و مرج و بی نظمی شده و برای خانواده‌ها و مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

روی صحبت و اخطار پلیس با این افراد است که تصور می‌کنند به بهانه شادی می‌توانند با اقدامات هنجارشکنانه مزاحمت ایجاد کرده و برای دیگران مشکل ساز شوند.

پلیس قاطعانه با این افراد برخورد کرده و علاوه بر دستگیری و بازداشت آنها، خودروهایشان را تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف و در پارکینگ نگه خواهد داشت.

علاوه بر این افراد، برابر هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضائی به عمل آمده اماکن و واحد‌های صنفی هم که اقدام به عرضه مواد محترقه غیرمجاز و پرخطر می‌کنند تا پایان تعطیلات نوروزی پلمب خواهند شد.

عرضه کنندگان مواد محترقه پرخطر از انجام این کار خودداری کرده و شرایطی فراهم نکنند که در آستانه عید نوروز خانواده‌های زیادی دچار مشکل شوند و یا فرد و افرادی دچار نقص عضو شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.