سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۹ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی ظرفیت های گردشگری استان توزیع می شود.

سعید طالبی پور گفت: این اقلام اطلاع رسانی و معرفی مناطق گردشگران کهگیلویه و بویراحمد بین گردشگران در محل کیوسک های اطلاع رسانی، نمایشگاه های سوغات و هدایای ورودی شهرها و جشن های نوروزگاه توزیع می شود.

او می گوید: معرفی جاذبه های گردشگری در بستر فضای مجازی، ساخت و پخش فیلم های کوتاه، اطلاع رسانی از طریق رسانه های ارتباط جمعی و صدا وسیمای استانی دنا از دیگر برنامه های تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معرفی جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده مانند آبشار مارگون و دریاچه مورد زرد زیلایی محور فعالیت های معرفی مناطق گردشگری استان در امسال است.

طالبی پور کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین زیبایی های ناشناخته دانست و گفت: وجود جاذبه های طبیعی،تاریخی و اقلیم چهارفصل این استان را به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرده است.

او می گوید: در صورتی که محدودیت‌های کرونایی اجازه دهد و ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم قطعی برای پذیرش گردشگر در استان دهند، کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از گردشگران در تعطیلات نوروزی است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.