رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍‌دستی شهرستان شهرکرد گفت: در آستانه ایام پایانی سال، نظارت‌های نوروزی بر بازار این شهرستان افزایش می‌یابد.

خانم راهنورد در نخستین ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر شهرستان شهرکرد گفت: تمامی پایگاه‌های آتش‌نشانی در شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان در نوروز ۱۴۰۱ در حال آماده باش کامل قرار دارند.

مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد از هم‌اکنون تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نسبت به تشدید نظارت‌ها بر عرضه مراکز توزیع و فروش مواد غذایی و سایر اصناف اقدام می‌کند.

در این مدت شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد تشدید نظارت‌ها بر کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان را در دستور کار قرار داده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهرکرد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان شهرکرد از نیمه اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نظارت‌ها بر قیمت، نحوه توزیع و کیفیت کالا‌های اساسی مردم را تقویت می‌کند.


بیشتر بخوانید


همچنین افزایش اقدامات امنیتی، تأمین سوخت مورد نیاز، تشمکیل و فعال شدن کمیته گشت مشترک در تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری همزمان با تعطیلات نوروزی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار می‌گیرد.

برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی تمامی دستگاه‌های امدادی مانند آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی، اورژانس، هلال‌احمر و شرکت‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل هستند.

برای نوروز ۱۴۰۱ شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان شهرکرد نسبت به خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی جداول، آذین‌بندی، زیباسازی، نورپردازی و استفاده از نماد‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها اقدام می‌کنند.

برای نوروز ۱۴۰۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد نسبت به ارتقای وضعیت کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی و استقرار دفتر در محل پایانه آزادی شهرکرد با هدف رسیدگی به شکایت‌های احتمالی و انجام امور مربوط به مسافران و گردشگران اقدام خواهد کرد.

به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و گردشگران ورودی به این شهرستان در نوروز، اتاق اصناف هماهنگی‌های لازم برای برقراری کشیک‌های نوروزی اقدام می‌کند.

 در این مدت جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهرکرد تقویت پایگاه‌های امداد و نجات برای پوشش حداکثری جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی شهرستان شهرکرد را در دستور کار قرار داده است.

اداره‌های آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرکرد و همچنین بخش لاران آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی را انجام می‌دهند.

در نوروز ۱۴۰۱ اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سالن‌های ورزشی آمادگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار