در مراسمی با حضور داداش پور معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی بیرجند معرفی و از خدمات رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در این مراسم گفت: امسال برای کنکور سراسری یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر ثبت نام کردند و گرایش شرکت کنندگان بیشتر در رشته‌های تجربی است و تقاضای رشته‌های پزشکی زیاد است.

او گفت: ۳۲ درصد از شرکت کنندگان برای رشته‌های تجربی و ۹.۷ درصد در حوزه ریاضی متقاضی هستند.

داداش پور گفت: رشته‌های کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی و دکترا بیشترین طرفدار را دارند به طوری که یک سوم جمعیت دانشگاه‌ها تحصیلات تکمیلی هستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: دانشگاه‌های ما هنوز مهارت محور نشدند و باید به سمت کارآفرینی و مهارت حرکت کنند و دانشگاه باید پایه کارآفرینی باشد.

استاندار هم در این مراسم دانشگاه صنعتی بیرجند را به عنوان قطب صنعتی معدنی شرق کشور دانست و خواستار تعامل دانشگاه بیرجند با دانشگاه صنعتی و همچنین دانشگاه صنعتی با صنایع و به ویژه معادن غنی در این استان شد.

 قناعت گفت: باید در رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه است دانشگاه صنعتی و دانشگاه‌های دیگر فعالیت کنند و گام بردارند و مسیر حرکت آنان به این سمت باشد و نیاز‌های جامعه را شناسایی کنند و لذا باید از خام‌فروشی جدا شویم.

در این مراسم دکتر رضاپور به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند معرفی و از خدمات دکتر هاشمی رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار