گرده افشانی نخیلات بارور در ایرانشهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار گرده افشانی بیش‌از ۶٢٠ هزار نفر نخل خرما در سطح چهار هزار هکتار از نخلیلات بارور این شهرستان آغاز شد.

مجیدفیاضی  گفت: گرده ‌افشانی خرما از مهمترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی بوده که با توجه به زود رس بودن و دیررس بودن محصول خرما هم‌اینک گرده افشانی بیش‌از ۶۲۴هزار نفر نخل خرما در شهرستان ایرانشهر در حال انجام است.

او می گوید: گرده‌افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی به شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه‌های ماده انجام می‌شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر هم با تاکید بر این‌که این شهرستان یکی از مناطق مستعد تولید خرما در سیستان و بلوچستان است، گفت: سالانه بیش‌از ۲۵ هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

علی شریعتمداری گفت: از مهمترین ارقام خرمای کشت شده در ایرانشهر می‌توان به مضافتی، ربی، سنگ شکن، زاهدی و هلیله اشاره کرد.

او  ضمن توصیه به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان گفت: رعایت این موارد همراه با کاشت ارقام تجاری و جدید در افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر موثر است.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار نخیلات این شهرستان چهار هزار هکتار بارور هستند که عملیات گرده افشانی در نخل‌های بارور تا اواخر فروردین ادامه دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار