مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه از بیمه شدن کارگران و استادکاران و شاغلین فصلی کرمانشاهی خبر داد.

محسن رشیدی اقدم گفت: با امضای تفاهم نامه بین اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز‌های صنفی با صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر، کارگران فصلی، ساختمانی و استادکاران و شاغلین فصلی بیمه می‌شوند.

کارگران فصلی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند مشمول بیمه صندوق تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه شوند و از مزایای بیمه این صندوق بهره‌مند شوند.

در یازده ماه سال جاری ۱۱ هزار خانوار جدید جذب بیمه این صندوق شده و در زمینه جذب بیمه پرداز در کشور به جایگاه سوم رسیده‌ایم.

این طرح در جهت اجرای سیاست‌های کلی نظام و دولت مردمی و با گسترش و توسعه زمینه همکاری بخش دولتی و تعاونی‌ها و به دنبال آن کاهش دغدغه‌های اجتماعی کارگران فصلی و ساختمانی و سایر شاغلین فصلی اجرا می‌شود.

تمامی مشمولین بیمه این صندوق از مزایای مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند خواهند شد و بیمه درمانی آن‌ها مطابق با قانون از طریق صندوق بیمه سلامت انجام می‌شود که ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را بیمه‌پرداز پرداخت می‌کند.

متقاضیان این بیمه می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در ۳۶ مرکز نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند.

برچسب ها: بیمه ، کارگران ، بیمه کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.