مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تجهیزات و اقلام خوراکی و امدادی به ارزش هفت میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان توسط هلال احمر به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

خلیل عبداللهی گفت: سرکشی به مناطق سیل‌زده و دیدار با مردم توسط مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت و تجهیزات و اقلام خوراکی و امدادی به ارزش هفت میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان توسط هلال احمر به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

او، آواربرداری تعداد ۲۶۰ واحد مسکونی تخریبی، تهیه ۴۶۵ نقشه رایگان، نظارت رایگان نظام مهندسی بر ۴۶۵ واحد و بیمه رایگان ساخت و ساز برای واحدهای روستایی و واحدهای شهری با ٩٠ درصد تخفیف را از دیگر اقدامات ارائه شده به مناطق سیل‌زده عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس می‌گوید: صدور ۴۶۵ پروانه ساختمان رایگان، پرداخت ۲۶۷ وام بلاعوض جهت اجاره‌خانه و استقرار دفتر بازسازی در بخش بیرم شهرستان لارستان نیز در این منطقه انجام شده است.

عبداللهی همچنین از توزیع لوازم خانگی رایگان شامل یخچال، تلویزیون، کولر، اجاق گاز و فرش به ارزش ۱۰ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی حضرت امام خبر داد و گفت: توزیع رایگان احشام (دام) به خسارت‌دیدگان شامل ۸۵۵ دام سبک و ۷ راس دام سنگین نیز در دستور کار بود.

به گفته او، ارسال ۲۳۹ پرونده وام ساخت و ساز به بانک عامل و ارسال ۶۸ پرونده وام تعمیرات به بانک عامل و همچنین استقرار دفتر بازسازی در بخش چاهورز شهرستان لامرد از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

عبداللهی گفت: تامین میلگرد در منطقه برای ساخت و ساز و تحویل به ۱۹۰ متقاضی جهت ساخت واحد نیز انجام شده.

این مقام مسئول گفت: این خدمات ادامه‌دار است و تاکنون تنها سیمان رایگان بنیاد مستضعفان تخصیص نیافته است چراکه تخصیص سیمان از کارخانه سیمان نهاوند است و با توجه به اینکه کرایه حمل مقرون به صرفه نبوده در حال پیگیری جهت تهاتر با کارخانه سیمان در استان هستیم و این کمک به سیل زدگان نیز به زودی محقق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار