رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ کهگیلویه گفت: ۶۹ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارت نوروزی بر بازار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده تشکیل شد.

خدیش گفت: طرح نظارت نوروزی از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین در بازار این شهرستان‌ها ادامه دارد که این کار با حضور سه تیم از بازرسان اداره صمت، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف در صبح و عصر انجام می شود.
 
او می گوید: از ابتدای اجرای طرح ۷۴۱ مورد بازرسی از بازار انجام گرفته که از این تعداد بازرسی ۶۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 
خدیش گفت: با توجه به ایام نوروز و اهمیت نظارت‌ها از مردم انتظار داریم تا با بازرسان همکاری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، به شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا بتوانیم نظارت دقیق تری بر بازار داشته باشیم.
 
سعید کریمی راد دادستان شهرستان کهگیلویه هم در این بازدید به ضرورت نظارت بر بازار با هدف پیگیری حقوق عامه مردم اشاره کرد و گفت: این بازرسی‌ها به صورت مداوم از بازار انجام می شود و با متخلفان و اصنافی که حقوق مردم را ضایع کنند به شدت برخورد می شود.
 
به گفته بازگان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه، گرانفروشی، کم فروشی، ارائه ندادن فاکتور و درج نکردن قیمت از مهمترین تخلفات موجود در این بازرسی‌ها است که با افراد متخلف علاوه بر جزای نقدی، اصنافی که تعدد تخلف داشته باشند به نصب پارپه تخلف بر سر در محل کسب از ۱۰ تا ۱۴ روز نیز محکوم می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.