سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: موضوع پشتیبان‌سازی در ژیمناستیک بسیار مهم است و نباید فراموش شود.

احمدی ظهر امروز  یکشنبه در مجمع سالیانه هیئت ژیمناستیک استان که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به افتخارات أخیر ژیمناستیک ایران در چهار سال أخیر، گفت: ژیمناستیک ایران در سال ۱۳۹۶ رتبه ۶۹ جهانی را در اختیار داشت که بعد از انجام یک کار جهادی در این حوزه توانستیم این رتببه را به جایگاه ۲۴ ارتقاء دهیم.

او بابیان اینکه ارتقاء این جایگاه، حاکی از توسعه ژیمناستیک ایران در مجامع بین‌المللی است، گفت: علاوه بر این شاهد کسب ۶۵ مدال برون‌مرزی توسط ورزشکاران این رشته در رویداد‌های مختلف بین‌المللی بودیم.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: افزایش ۱۰۰ هزار نفری اعضای خانواده ژیمناستیک ایران و فعالیت ۲۷۰ هزار نفر در این رشته تا پایان سال ۱۳۹۷ به همراه کسب چهار تقدیرنامه از فدراسیون جهانی را باید به دیگر افتخارات این رشته اضافه کرد.

احمدی با یادآوری اینکه برخی از مدال‌های کسب شده طی سال‌های أخیر برای اولین‌بار اتفاق افتاد، گفت: همه این دستاورد‌ها وظیفه ما را در قبال حفظ شرایط موجود که با مرارت‌های زیاد به دست آمده است، دو چندان می‌کند، به همین خاطر باید همه تلاش خود را برای حفظ جایگاهی که امروز کسب کرده‌ایم و اهتمام در راستای توسعه همه جانبه این رشته به کار گیریم.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث رکود در اکثر رشته‌های ورزشی شد که بخشی از توجیه عملکرد‌ها طی دو سال اخیر قابل قبول است، گفت: به عنوان مثال، زنجان یکی از استان‌هایی است که در شرایط کرونایی نتوانسته است از جایگاه قبلی خود دفاع کرده و رشد کمی را در این رشته ورزشی برای زنجانی‌ها شاهد بودیم.

احمدی با تأکید بر اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها از ضرورت‌های رسیدن به اهداف توسعه‌ای در ورزش به شمار می‌رود، گفت: وجود اختلاف در هیئت‌ها باعث ناهموار شدن مسیر رشد و توسعه خواهد شد، از این رو انتظار داریم پیشکسوتان نیز در این عرصه حضور داشته و اعضای هیئت را یاری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، با بیان اینکه شرایط کرونایی تاثیر زیادی بر نوع فعالیت‌های ژیمناستیک همانند سایر رشته‌ها گذاشت، اظهار کرد: متاسفانه زنجان جزو استان‌هایی بود که شرایط سخت کرونایی در حوزه ورزش اعمال شد و ژیمناستیک نیز جزو رشته‌هایی بود که شامل همین محدودیت‌های سخت می‌شد.

خلیلی با بیان اینکه با توجه به ارائه نشدن برنامه هیئت برای سال آینده، انتظار داریم مجمع عادی دیگری در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار و این برنامه به تایید اعضای مجمع برسد، گفت: نباید شرایط کرونایی بهانه‌ای برای ارائه ندادن برنامه در مجمع سالیانه باشد؛ چراکه معتقدیم این شرایط برای همه رشته‌ها یکسان بوده و نباید ورزش در چنین شرایطی بدون برنامه پیش برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.