رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین از تشکیل ۴۱۰صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان خبر داد .

سرهنگ امیرعلی حسینیان با اشاره به تشکیل ۴۱۰صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان گفت: هم اکنون تعداد کل اعضای این صندوق‌های قرض‌الحسنه ۲۰ هزار و ۹۷۰ نفر است.

 صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف تشکیل نهاد‌های مردم‌یار و مردم‌دار، ترویج و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و اشتغال‌زایی در جامعه راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان گفت: مردم در این صندوق‌ها، با اندوختن پس‌انداز‌های اندک و مدیریت منابع مالیِ در دسترس خود، وام برای انجام فعالیت‌های اقتصادی با اولویت فعالیت‌های گروهی دریافت می‌کنند.

از سال گذشته تاکنون از منابع مردمی به ۱۱ هزار و ۹۹۵ نفر از اعضاء، ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل طی چهار سال گذشته

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان از ایجاد ۱۰ هزار و ۳۵۰ شغل طی چهار سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در صندوق‌های قرض‌الحسنه استان قزوین از سال ۹۸ تاکنون، ۲ هزار و ۳۷۶ نفر و تعداد اشتغال ایجاد شده در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تعاونی گفت: تعاونی مجموعه‌ای است که به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء و با منابع مالی مشترک تشکیل می‌شود و در امور مربوط به تولید و توزیع فعالیت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار