مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: امسال ۱۰ طرح تولید انرژی برق برای اشتغال مددجویان این نهاد اجرا شده که هزینه اجرای آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان گفت: برای اشتغال پایدار مددجویان این نهاد  ۴۶ طرح تولید انرژی برق طی سال‌های قبل با میانگین ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان تسهیلات و امسال هم ۱۰ طرح با هزینه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

حق گویان عنوان کرد: برای اجرای ۴۶ طرح حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده و تاکنون طی ۲۶ مرحله و در مجموع دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت برق فروخته شده به حساب خانواده‌های مجری طرح واریز شده که این رقم در واقع دو برابر سرمایه گذاری انجام شده است.

وی اعلام کرد: براساس قرارداد منعقده دولت تعهد کرده است که تا ۲۰ سال برق تولیدی این واحد‌ها را خریداری کند و تجهیزات مصرفی نیز دارای ۱۰ سال گارانتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: برای راه اندازی این پنل‌های خورشیدی ۲۴ میلیون تومان بلاعوض و ۵۶ میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود و یک سال اول هم تنفس در پرداخت و ۶ سال دوره باز پرداخت اقساط است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود برای ۴۰۰ خانواده نیازمند در استان پنل خورشیدی نصب شود تا از این طرق صاحب درآمد شوند.

وی گفت: این نوع درآمدزایی پایدار اسن و در فرآیند تولید برق نیز اقدام خاصی جز نظافت کردن پنل‌های خورشیدی از سوی فرد صورت نخواهد پذیرفت.

حق گویان یادآورشد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی درصورت تخصیص مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای هر طرح انرژی خورشیدی، ۴۰۰ طرح دیگر نیز راه اندازی خواهد شد که تاکنون ۱۰ واحد راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.