مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از آمادگی این استان برای میزبانی از گردشگران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

سید امین قاسمی گفت: با توجه به اینکه دو سال بوده به دلیل شرایط کرونایی و قبل از آن هم وقوع سیلاب در استان لرستان، فعالان گردشگری دچار آسیب شدند و عملاً در سراسر کشور مردم دو سال بوده که سفر نرفته اند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان می گوید: در استان لرستان نیز، از ۱.۵ ماه پیش اولین جلسه ستاد خدمات سفر را برگزار کردیم، دومین جلسه آن را نیز هفته گذشته برگزار کردیم، ۱۱ کمیته را ایجاد کرده ایم و ابلاغ اعضای آن‌ها نیز از سوی معاون عمرانی استانداری لرستان صادر شده است.

 آمادگی همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به گردشگران

او گفت: در همه شهرستان‌ها برنامه ریزی شده تا در نوروز ۱۴۰۱ میزبان خوبی برای گردشگران عزیزی که لرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، داشته باشیم.  

به گفته  قاسمی   هلال احمر و اورژانس اکیب‌های امدادی خود را آماده خواهند کرد، نظارت بر عملکرد بهداشتی واحد‌های خدمات رسان از سوی علوم پزشکی در حال پیگیری است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: میراث فرهنگی نیز به عنوان مسئول کمیته آمار و برنامه ریزی و دبیر ستاد خدمات سفر استان وظایف خود را انجام می‌دهد، علاوه بر آن در محدوده قلعه «فلک الافلاک» و باغ «گلستان» عملیات عمرانی را تا شب عید به اتمام خواهیم رساند و گیت ورودی به به قلعه را نیز افتتاح خواهیم کرد.

پیش‌بینی ۲۵۰۰ تخت در هتل‌ها و اسکان ۱۰ هزار گردشگر در کلاس‌ها

قاسمی  گفت: اسکان ۱۰ هزار نفر در کلاس‌های مدارس را در ایام نوروز خواهیم داشت.

او می گوید : علاوه بر آن، حدود دو هزار و ۵۰۰ تخت درجه بندی شده هتلی و مسافرخانه‌ای داریم، همچنین حدود هشت مورد بوم گردی را در سطح استان داریم که برای ارائه خدمات به گردشگران آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در ایام نوروز ۱۴۰۱ تلاش می‌کنیم که حضور گردشگر را در پارک‌ها و اقامت آن‌ها را در پارک‌ها نداشته باشیم.

قاسمی  گفت:  سرویس‌های بهداشتی درون شهری و برون شهری و همچنین نمازخانه‌ها را آماده خواهیم کرد، شهرداری در شهر‌ها و راهداری در طول مسیر‌های جاده‌ها این امر را انجام می‌دهند.

وی گفت: امیدواریم که ۲۵ اسفند  شاهد حضور گردشگران عزیز در استان لرستان باشیم.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.